کد خبر ۷۱۴۳۶ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳
توصیه‌های امام جمعه قم به ‌‌رئیس جدید قوه قضائیه؛

جوان‌گرایی و مردمی و انقلابی بودن مدنظر باشد

آیت الله رئیسی مشکلاتی که در قوه قضاییه وجود دارد را رفع کند، جوان گرایی و مردمی و انقلابی بودن از موضوعاتی است که باید در دستگاه قضایی مورد دقت و ملاحظه قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت:توازن و انصاف از جمله از ابعاد عدالت اجتماعی است و هر مدیری در جامعه باید انصاف را رعایت کند.

وی با اشاره به نقش و اهمیت انصاف در جامعه افزود: انصاف جلوه بیرونی مدیریت و حکومت است و مردم هنگامی که به یک کارگزار و مدیر نگاه می‌کنند اگر در فعالیت وی انصاف را مشاهده کردند به وی علاقه مند می‌شوند.

امام جمعه قم با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) بیان کرد: در جامعه ای که انصاف حاکم باشد و کارگزاران انصاف را رعایت کنند دل‌ها به یکدیگر پیوند پیدا کرده و محبت در جامعه ایجاد می‌شود.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امام علی (ع) به مالک گفت اگر می‌خواهی دین و امانت را حفظ کنی باید انصاف و عدالت را رعایت کنی، بسیاری از مشکلاتی که دامن گیر ملت‌ها می‌شود به خاطر عدم وجود عدالت و انصاف است و این موضوع سبب مأیوس شدن مردم می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) ادامه داد: اگر اقدامی شود که بار زندگی مردم سبک شود نگران نباش چون سرمایه ای است که به تو باز می‌گردد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ویژگی انسان با تقوا این است که از دیگران در هر کار خیری سبقت می‌گیرد و تنها هدفش کسب رضای الهی است، باید سبک زندگی خود را تنظیم کرده و هرجا زمینه کار خیری وجود دارد پیش قدم شویم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) گفت: انصاف در معاشرت با مردم و همراهی مردم و تسلیم در برابر خداوند وبرخورداری از قلب سلیم سبب جذب محبت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از فرصت‌های سال جدید استفاده کرد و دیگران را نیز خشنود کنیم، ادامه داد: نیازمندانی در کشورمان هستند که مشکلات زیادی دارند، در صحبتی که با مسئول کمیته امداد داشتم گفت کمک‌هایی که 14 اسفندماه امسال جمع آوری شد از سال‌های گذشته بیشتر بود.

امام جمعه قم با بیان اینکه ملت ایران با توجه به مشکلات اقتصادی که دارند در زمینه کار خیر کوتاهی نمی‌کنند، بیان کرد: مردم ایران دین دار و متدین هستند و همنوع‌های خود را دوست دارند و هنگامی که متوجه شوند مردم مشکلات دارند حس نوع دوستی آن‌ها بیشتر شده و به مستمندان کمک می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به لزوم توجه به صله رحم درعید نوروز عنوان کرد: صله رحم یکی از موضوعات مهمی است که دین اسلام به آن تاکید دارد و باید نسبت به آن توجه داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی ادامه داد: در برنامه ریزی‌ها باید به این منشور توجه شود و جوانان مورد تاکید هستند، رهبری روز گذشته فرمودند که قصد پیرزدایی نداریم بلکه باید زمینه انتقال مسئولیت به جوانان فراهم شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به پیام بیانیه دوم انقلاب برای دشمنان تصریح کرد: این بیانیه به دشمنان پیغام داد که علی رغم تلاش‌هایی که برای توقف انقلاب انجام دادید اما 40 سال گذشت و این بیانیه برای 40 سال دوم انقلاب اسلامی است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: وزیر اقتصاد و دارایی به جلسه خبرگان رهبری دعوت شد که علت این مشکلات و گرانی و شرایط سخت برای چیست، در نطق رئیس مجلس خبرگان و سایر نطق‌ها مشکلات جامعه به صورت برجسته مطرح بود که مجلس خبرگان دغدغه فساد واختلاس در جامعه را دارد.

وی افزود: رهبری در جلسه خبرگان تاکید کردند که این موضوع مورد تاکید است که مردم در مواجه با مشکلات و چالش‌ها چه موضعی اتخاذ می‌کنند، اینکه موضع ما دلیری است یا از روی ترس و از احساسات است یا کنترل احساس، در کنار گام دوم انقلاب باید مردم و مسئولین مواضعی حساب شده انتخاب کنند.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه منصوب شد و دستورالعملی در 8 بند به ایشان ابلاغ شد، ان‌شاالله ایشان در فعالیت خود موفق شده و مشکلاتی که در قوع قضاییه وجود دارد را رفع کند، جوان‌گرایی و مردمی و انقلابی بودن از موضوعاتی است که باید در دستگاه قضایی مورد دقت وملاحظه قرار بگیرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com