کد خبر ۷۱۵۰۱ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۱

گمرک قم سال 98 به راه‌آهن ملی متصل می‌شود

معاون استاندار قم گفت: گمرک قم 500 متر و منطقه اقتصادی سلفچگان 2 کیلومتر به خط آهن فاصله داشته و در سال 98 گمرک و منطقه ویژه اقتصادی برای کاهش هزینه‌های تولید و صادرات به راه‌آهن ملی متصل می‌شود.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محسن بهشتی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: خام فروشی منابع معدنی قم باید به ایجاد ارزش‌افزوده به رونق اقتصادی تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت بخش گردشگری در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار افزود: ازآنجایی‌که محور توسعه قم بر مبنای توسعه گردشگری زیارتی شکل‌گرفته باید توسعه زیرساخت‌های زیارتی در قم به‌صورت جدی مورد توجه باشد.

 

هزینه‌های تمام‌شده تولید در قم بالاست26 نیروگاه خورشیدی در قم احداث می‌شودنیروگاه خورشیدی 1000 هکتاری در محدوده دریاچه حوض سلطان قم احداث می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اهمیت استفاده درست از پساب فاضلاب برای استفاده صنعت و گردشگری تصریح کرد: قرار دادن زیرساخت‌های گردشگری و استفاده از پساب در محرک‌های توسعه و اقتصاد مقاومتی استان می‌تواند روند پیشرفت و موفقیت استان را در وضعیت مطلوبی قرار دهد.

بهشتی گفت: امسال8.5  میلیون مترمکعب پساب از منابع آبی کشور تخصیص گرفته‌شده و جذب‌شده است، استفاده از پساب یک ظرفیت ماندگار و همیشگی است، امکان تخصیص سالانه 20 میلیون مترمکعب پساب از منابع ملی وجود دارد اما خودکفایی در این زمینه می‌تواند روند توسعه استان را در وضعیت بهتری قرار دهد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی همزمان مسئولان استانی و ملی به ظرفیت‌های منطقه دام شهر خاطرنشان کرد: در منطقه دام شهر قم زیرساخت‌های ابتدایی تأمین‌شده اما متأسفانه امروز بخشی از ظرفیت‌های این منطقه خالی است، از ظرفیت بنیاد برکت می‌توان برای تأمین نیاز گوشتی و پروتئینی کشور استفاده بهتری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ابراز کرد: منطقه دام شهر یکی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بالقوه موجود در قم و در سطح کشور است، با شرایطی که در کشور ایجادشده می‌توان از ظرفیت منابع ملی برای تأمین گوشت و لبنیات کشور، نسبت به توسعه شهرک دام شهر استفاده کرد.

بهشتی با تأکید بر اتصال راه‌آهن ملی به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و گمرک قم ابراز کرد: در حال حاضر گمرک قم 500 متر و شهرک سلفچگان 2 کیلومتر به خط آهن فاصله داشته و در سال 98 گمرک و شهرک صنعتی شکوهیه برای کاهش هزینه‌های تولید و صادرات به راه‌آهن ملی متصل می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com