کد خبر ۷۱۵۳۸ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۲
شهردار کلانشهر قم:

فاز نخست متروی قم سال آینده افتتاح می‌شود/بالا رفتن قیمت ارز بزرگ ترین مشکل شهرداری قم

سید مرتضی سقائیان نژاد گفت: فاز نخست متروی قم سال آینده افتتاح می‌شود، 11 بسته از تجهیزات قطار شهری کاملاً وارداتی بوده و مشکلات ارزی عملیات افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها را با مشکل همراه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سید مرتضی سقائیان نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری شهرداری و رسانه ها با یکدیگر اظهار داشت: همکاری شهرداری و رسانه با یکدیگر می تواند گره گشای مشکلات قم باشد.

 وی ادامه داد: برای پیشرفت قم به دنبال ایجاد مجمع مشورتی هستیم که بتوانیم یک مسیر درست و حساب شده ای را برای آینده قم ترسیم بکنیم.


شهردار قم افزود: برخورداری از محیط‌زیست پایدار، سالم‌سازی عبور و مرور شهری، کیفیت سیما و منظر و اعتلای جایگاه بین‌المللی شهری قم ازجمله مهم‌ترین سیاست‌های شهرداری بوده است.

سقائیان نژاد تاکید کرد: شرایط کشور در سال جاری موجب شده است که برخی از پروژه ها با کندی پیش برود اما به هر حال وضع تحریم ها موجب شده است قیمت ها افزایش پیدا کند.

شهردار قم تأکید کرد: 110 میلیارد پروژه شهرداری قم از دیشب افتتاح و از امروز  در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. بودجه شهرداری از 1100 میلیارد تومان به 2350 میلیارد تومان در سال 98 افزایش پیداکرده است.

 

وی در ادامه به سرانه فضای سبز اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در 4 سال سرانه ای فضای سبز از 13 متر به 19 متر رساندیم و هدف گذاری شهرداری 27 متر است.


شهردار قم ادامه داد: احداث تقاطع کیوانفر به امام(ره)، احداث تقاطع امینی بیات، ادامه فاز 5 عمار یاسر و ادامه بلوار جمهوری به میدان امام حسین(ع) از پروژه‌های شاخص سال 98 است. فاز نخست متروی قم سال آینده افتتاح می‌شود، 11 بسته از تجهیزات قطار شهری کاملاً وارداتی بوده و مشکلات ارزی عملیات افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها را با مشکل همراه کرده است.


وی تصریح کرد: در سال 96 بیش از 303 هزار تن آسفالت در سطح شهر قم توزیع‌شده است که در کلانشهر تهران 305 هزار تن توزیع شده است. امسال 110 بوستان جدید در قم افتتاح‌شده است، آغاز عملیات عمرانی 6 سالن ورزشی، احداث باغ پرندگان، احداث بوستان کوثر و باغ 1000 هکتاری قم از مهم‌ترین پروژه‌هایی بوده که در سال 98 به‌صورت متناوب افتتاح می‌شود، این پارک در سه سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.


شهردار قم به خدمات شهری نیز اشاره کرد و بیان داشت: تولید زیاله در شهر روزانه 700 تن است که از این میزان 300 تن از زباله شهر از ماه آینده تبدیل به کمپوست می شود و این مهم در نیمه دوم سال آینده به 600 تن می رسد.

 
وی در پاسخ به این سوال که چرا پروژه ای آکواریوم شهری به سرانجام نرسید، خاطر نشان کرد: در خصوص آکواریوم شهری قرار داد نهایی شده بود اما به مشکلات ارزی برخورد کردیم اما این پروژه نهایی خواهد شد.
سقائیان نژاد افزود: مشکل اصلی در این پروژه ها مشکل ارزی است که قطعا با تثبیت قیمت ارز پروژه شروع خواهد شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com