کد خبر ۷۱۶۴۵ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۹
مروری بر مهمترین اخبار امروز قم

از دیدارهای پایان سالی علما تا هشدارهای نیروی انتظامی در مورد چهار شنبه آخرسال

رسانه های استان قم امروز بیشترین توجه خود را به موضوع چهارشنبه سوری و وضعیت بازار شب عید اختصاص دادند و سعی نمودند نسبت به پیامدهای پرخطر جوانان در این روز هشدار و همچنین به مشکلات مردم در خرید مایحتاج شب عید بپردازند

آیت الله نوری همدانی با آیت الله مصباح یزدی دیدار کرد

خبرگزاری فارس قم امروز تیتر یک خود را به موضوع دیدار علمای قم اختصاص داد و نوشت : آیت الله حسین نوری همدانی با حضور در منزل آیت الله محمدتقی مصباح یزدی با رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) دیدار و گفت وگو کرد. این مرجع تقلید همچنین در روزهای گذشته با حضور در بیوت حضرات آیات صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی با ایشان دیدار و گفت وگو کرده بود.

آیت الله نوری همدانی با آیت الله مصباح یزدی دیدار کرد

 

آیت الله مکارم شیرازی: دولت نظارت‌ خود بر بازار را بیشتر کند/ «چهارشنبه سوری» خرافه است

خبرگزاری مهر استان قم نیز با اشاره به درس خارج یکی از مراجع استان قم نوشت : آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح سه‌شنبه در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با بیان این که چهارشنبه سوری یک خرافه است، تاکید کرد: برخی خرافات مثل چهارشنبه سوری را باید رها کرد و نسبت به سنت‌های خوب نوروز مثل مهمان نوازی، صله رحم و پاکیزگی منازل که بسیار خوب و سفارش شده نیز هست توجه شود.

این استاد سطوح عالی حوزه افزود: در قسمت دیگری از بیانات خویش با اشاره به فرارسیدن سال نو و لزوم برنامه‌ریزی برای آن گفت: برای سال نو باید برنامه نو ریخت؛ باید مردم در سال جدید وحدت و همدلی خود را بیشتر کند، کاسب‌ها نسبت به مردم رعایت انصاف را داشته باشند و دولت نیز نظارت‌های خود را بیشتر کند چرا که به طور کلی عقلا برای سال نو برنامه نو می‌ریزند و از فرصت‌های خود به بهترین نحو استفاده می‌کنند.

 

سخنگوی آتش نشانی قم خبر داد آماده باش ۵۰۰ آتش نشان قم برای چهارشنبه آخر سال

حمیدکریمی در خصوص اقدامات این سازمان برای چهارشنبه آخر سال و ایام تعطیلات نوروزی عنوان کرد: سازمان آتش‌نشانی بر حسب وظیفه ذاتی خود اقداماتی درخصوص روز چهارشنبه آخر سال و ایام تعطیلات نوروز انجام می‌دهد و تمام ۵۰۰ نیروی سازمان از ۲۰ اسفند در حالت آماده‌باش هستند و تمام مرخصی‌ها تا ۱۷ فروردین لغو شده است.

 

سرهنگ حاجی زاده خبرداد:متخلفان چهارشنبه سوری، تا آخر نوروز در بازداشت

خبرگزاری ایسنا سرویس قم ، امروز تیتر یک خود را به هشدار نیروی انتظامی اختصاص داد و نوشت : معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در مصاحبه با این رسانه گفت: افرادی که در روز چهارشنبه آخر سال قانون‌شکنی می‌کنند، دستگیر شده و تا آخر تعطیلات نوروزی تحت نظر خواهند بود.

کنترل جاده‌های استان، توسط 64 دوربین فعال ، فقط 24 دوربین برای ثبت تخلفات است

همچنین از دیگر اخبار مهم امروز خبرگازی ایسنا سرویس قم ، موضوع دوربین های ثبت ترافیک و ثبت تخلف سرعت بود و نوشت : مدیر کل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: در مجموع 64 دوربین در جاده‌های استان، فعال هستند که 24 دوربین برای ثبت تخلفات و سرعت و 40 دوربین برای کنترل ترافیک در نظر گرفته شده است.
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com