کد خبر ۷۱۶۹۴ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۶

150 دستگاه اتوبوس شهری قم به سن فرسودگی رسیده است

معاون شهردار قم با بیان اینکه امیدواریم قرارداد خرید اتوبوس‌های یورو چهار به 200 دستگاه افزایش یابد، گفت: 150 دستگاه اتوبوس شهری قم به سن فرسودگی رسیده است.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، عباس ذاکریان در حاشیه بهره‌برداری از 40 دستگاه اتوبوس شهری جدید در ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آخرین سال واگذاری اتوبوس داخل شهری به قم در سال‌های 86 و 87 انجام‌شده بود که متأسفانه در این مدت دولت توجه مناسبی به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرها نداشته است.

وی با بیان اینکه قبلاً دولت یارانه 82.5 درصدی برای خرید اتوبوس تخصیص داده ولی هم‌اکنون این یارانه به 50 درصد رسیده است، افزود: متأسفانه به علت عدم تخصیص منابع لازم برای نوسازی ناوگان عمومی شهر قم، این ناوگان از مرز 10 سالگی عبور کرده و به فرسودگی رسیده بود.

12 اتوبوس یورو 4 تا 17 فرودین 98 به اتوبوسرانی قم اضافه می‌شود40 دستگاه اتوبوس با اعتبار 600 میلیارد ریالی به اتوبوسرانی قم اضافه شد

معاون ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری قم خاطرنشان کرد: از اواخر سال 95 هماهنگی‌هایی برای خرید و نوسازی ناوگان عمومی شهر قم انجام پذیرفت و سال گذشته 50 دستگاه اتوبوس یورو چهار خریداری و واگذار شد.

وی با تأکید بر اینکه این اتوبوس‌ها با آلایندگی یورو چهار با فیلتر ضدآلودگی و دارای رمپ ویلچری برای معلولان و سالخوردگان است، ادامه داد: قرارداد خرید 104 دستگاه از این اتوبوس‌ها با شرکت عقاب نهایی شد و در سالروز ولادت امیرالمؤمنین(ع) و در آستانه سال نو 40 دستگاه از این اتوبوس‌ها به شهرداری قم واگذار شد.

ذاکریان با اشاره به واگذاری 12 دستگاه از این اتوبوس‌ها بعد از تعطیلات نوروزی تصریح کرد: 52 دستگاه اتوبوس نیز تا انتهای شهریورماه سال 98 به چرخه اتوبوسرانی شهرداری قم اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم قرارداد خرید اتوبوس‌های یورو چهار به 200 دستگاه افزایش یابد، عنوان کرد: مقدمات این کار صورت گرفته و تا حدودی نهایی شده است که طبق مصوبه شورای اعتبار 50 درصد در تعهد دولت و 50 درصد آورده شهرداری خواهد بود.

معاون ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری قم اضافه کرد: 150 دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی شهر قم به سن فرسودگی رسیده است که باید از چرخه خدمت‌رسانی خارج شود و باید به دنبال نوسازی ناوگان باشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com