کد خبر ۷۱۷۹۳ انتشار : ۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۸
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم خبر داد

پیش‌بینی ظرفیت سه برابری برگزاری تور قم‌گردی نسبت به سال 97

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در حاشیه بازدید آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) از استراحت‌گاه فدک و ستاد اطلاع‌رسانی شهرداری قم، با اشاره به برپایی تورهای قم‌گردی ویژه ایام نوروز به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و با همکاری سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: در این تورها بازدید از اماکن مذهبی از جمله حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، مسجد جامع، بقعه امامزاده موسی مبرقع، اماکن تاریخی و گردشگری قم پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مسافران و شهروندان قمی با استفاده از سامانه 137 شهرداری برای شرکت در این تورها ثبت‌نام می‌کنند افزود: سال گذشته بالغ بر 2 هزار نفر از این تورها به صورت رایگان استفاده کردند و برنامه ‌داریم امسال سه برابر ظرفیت خدمات این تورها را به مردم ارائه کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: تنها روز گذشته بالغ بر 200 نفر در این تور ثبت‌نام و در آن شرکت کردند که در هر اتوبوس یک طلبه به عنوان راهنما وظیفه معرفی فضاهای مذهبی و گردشگری را بر عهده دارد.

وی به دیگر اقدامات این سازمان در نوروز اشاره کرد و گفت: در چهار بوستان محل اسکان زائرین با کمک طلاب و موسسات فرهنگی غرفه‌های فرهنگی برپا شده و در برخی بوستان‌ها نیز جنگ‌های شاد نوروزی با رویکرد معنوی و فرهنگی برپا می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com