کد خبر ۷۱۷۹۷ انتشار : ۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۶

از ورود یک میلیون و 200 هزار خودرو تا بازدید 166 گردشگر خارجی از قم

یک میلیون و 200 هزار خودرو در سه روز اول عید وارد قم شده است که در نوع خود کم سابقه بوده و نوید روزهای شلوغ در شهر مذهبی قم را می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  قم فردا، استان قم یکی از شاهراه های اصلی مواصلاتی کشور است که سالانه پذیرایی میلیون ها مسافر و زائر از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی است.

در ایام عید نیز به دلیل موقعیت جفرافیایی و وجود بارگاه مطهر حضرت معصومه (س) شهر قم پذیرایی میلیون ها مسافر است به طوری که سال گذشته بالای 12 میلیون مسافر وارد قم شدند.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود امسال بالای 15 میلیون نفر مسافر وارد قم شوند.

این روزها شهر قم روزهای شلوغی را سپری می کند و پذیرایی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

یک میلیون و 200 هزار خودرو وارد قم شد

جواد شاکری  رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: از ابتدای طرح نوروزی در 25 اسفند ماه 97 تا ساعت 10 صبح سوم فروردین ماه یک میلیون و 205 هزار و 240 دستگاه خودرو وارد استان شده است.

وی آزادراه تهران به قم را پرترددترین محور استان اعلام کرد و گفت:در روزهای گذشته محور تهران به قم دارای ترافیک سنگین بوده که پیش بینی می شود از فردا با بازگشت موج اول مسافرت های نوروزی، محور قم به تهران دارای ترافیک سنگینی شود.

بازدید 166 گردشگر خارجی از اماکن تاریخی قم

حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از بازدید 166 گردشگر خارجی و بیش از 5هزار بازدید کننده ایرانی از اماکن و آثار تاریخی در روز نخست فروردین خبر داد.

وی افزود: علاوه بر این بیش از 11 هزار نفر از آثار و بناهای تاریخی استان در روزهای منتهی به سال جدید خبر داد و عنوان کرد: آثار تاریخی آماده بازدید در ایام نوروز عبارتند از خانه تاریخی زند، موزه مردم شناسی، گنجینه آثار مراجع، خانه ملاصدرا و مقابر گنبد سبز.

13 مورد مسمومیت ناشی از گاز مونواکسید

فراهانی سخنگوی اورژانس قم نسبت به استفاده از پیک نیک در چادرها اظهارکرد: 13 مورد مسمومیت ناشی از گاز مونواکسید طی شب اول نوروز با 11 اعزامی به بیمارستان‌های قم نتیجه عدم توجه مسافرین و استفاده از پیک نیک در چادرهای مسافرتی بوده است.

دستگاه‌های دولتی برای شرایط جوی ناپایدار آماده باشند


محسن اوروجی مدیر کل بحران استان قم گفت: دستگاه‌های دولتی برای شرایط جوی ناپایدار از روز یکشنبه آماده باشند.

وی افزود: روز دوشنبه و سه شنبه احتمالا وضعیت جوی خاصی را در استان قم داشته باشیم و باید آمادگی از هم اکنون صورت بگیرد.

850 تن میوه تنظیم بازار در قم توزیع شد

محمدرضا طلایی رئیس جهاد کشاورزی قم گفت: 850 تُن میوه تنظیم بازار شب عید از 26 اسفند 97 تا روز جمعه در قم توزیع شده است و این روند تا 16 فروردین ماه در استان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلوم گرم پرتغال در قالب این طرح 6 هزار و 700 تومان و قیمت هر کیلوم گرم سیب 4 هزار تومان تعیین شده است که روند توزیع میوه تا هر زمانی که نیاز بازار باشد، ادامه خواهد داشت.


برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com