کد خبر ۷۱۸۰۴ انتشار : ۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۳

نصب چادر در بوستان‌های قم به‌دلیل شرایط نامساعد جوی ممنوع شد

مدیرکل نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری قم با هشدار به مسافران نوروزی برای جابه‌جایی و انتقال به مراکز مسقف اسکان گفت: شهرداری امشب تمام چادرهای نصب‌شده در بوستان‌های سطح شهر جمع‌آوری کرده و اجازه نصب چادر جدیدی را نمی‌دهد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید محسن میرهادی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات و خدمات سفر که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: اسکان مسافران نوروزی در فضاهای روباز شهری از امشب و با آغاز بارندگی‌های رگباری امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با تأکید بر رفع برخی از مشکلات زیرساختی پارکینگ شهید کاظمی افزود: با توجه به بهره‌برداری موقت از پارکینگ شهید کاظمی سرویس‌های بهداشتی متناسب با آن نیز در محدوده این پارکینگ روباز فراهم‌شده است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به وضعیت اسکان مسافران نوروزی در سطح بوستان‌های شهری قم تأکید کرد: از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی تا تاکنون 8 هزار و 500 تخت چادر در بوستان‌های قم نصب‌شده است.

بارندگی شدید در تمامی حوزه‌های آبریز خوزستان پیش‌بینی می‌شودبارندگی‌های سیل آسا در لرستان از بامداد یکشنبه آغاز می‌شودمیانگین بارندگی در شرق گلستان 200 میلیمتر است

میرهادی با تأکید بر روند افزایشی اسکان مسافران نوروزی در سطح بوستان‌ها و فضاهای روباز شهری قم ابراز کرد: در چهار روز گذشته بیش از 30 هزار نفر در سطح بوستان‌های شهر قم اسکان پیداکرده که این روند وضعیت افزایشی را نشان می‌دهد.

وی وضعیت جوی دو روز آینده شهر قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: با توجه به‌پیش‌بینی بارندگی شدید و رگباری در دو روز آینده، 8 سوله ورزشی برای جایگزینی و انتقال مسافران نوروزی اسکان داده‌شده در سطح بوستان‌های شهر، در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری قم با هشدار به مسافران نوروزی برای جابه‌جایی و انتقال به مراکز مسقف اسکان در قم عنوان کرد: شهرداری امشب تمام چادرهای نصب‌شده در بوستان‌های سطح شهر جمع‌آوری کرده و اجازه نصب چادر جدیدی را نمی‌دهد.

میرهادی با اشاره به تدابیر شهرداری قم در قبال وضعیت بارانی قم در 48 ساعت آینده اضافه کرد: کمیته بحران شهرداری برای جلوگیری و مقابله با آب‌گرفتگی تشکیل‌شده است، لایه روبی و نظافت شهر برای به حداقل رساندن مشکلات آب‌گرفتگی در قم از ساعاتی قبل اقدامات خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به‌ضرورت انتقال مسافران نوروزی اسکان داده‌شده به مراکز مسقف، تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی موردنیاز است. از 29 اسفندماه تا امروز 5 هزار تماس درباره راهنمایی زائران با سامانه 137  شهرداری قم گرفته‌شده است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به وضعیت تور قم گردی قم نیز تأکید کرد: تاکنون بالغ‌بر 300 نفر از تور قم گردی قم در روزهای اخیر استقبال کرده‌اند.

میرهادی تصریح کرد: در 5 روز گذشته 49  حادثه حریق و 29 مورد نجات توسط سازمان آتش‌نشانی در رابطه با مسافران نوروزی انجام‌شده است. از دوربین‌های حرارتی برای کاهش گازگرفتگی در چادرهای نصب‌شده در بوستان‌های قم استفاده می‌شود.

مدیرکل نظارت و هماهنگی خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به قطعی شدن جمع‌آوری چادر از بوستان‌های قم به دلیل وضعیت نامساعد جوی و پیش‌بینی بارندگی رگباری به همراه برودت هوا تأکید کرد: در حال حاضر برای 8 هزار و 500 نفر کمبود ظرفیت برای اسکان مسافران مستقر در بوستان‌های شهر قم وجود دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com