کد خبر ۷۱۸۲۷ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۳
مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم:

آماده انسداد مسیر رودخانه با مجوز ستاد مدیریت بحران هستیم/هدایت زائرین به سالن‌های مسقف

سیدمحسن میرهادی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به بارندگی شدید از شب گذشته تاکنون، بر وضعیت مساعد معابر شهری تاکید کرد و گفت: اگر به همین شکل روند خدمات رسانی ادامه پیدا کند مشکلی نداریم؛ با پیش‌بینی که از قبل صورت گرفته بود در بوستان‌ها اسکان نداریم و تا فردا شرایط به همین شکل خواهد بود.

وی با تاکید بر آمادگی مناطق هشتگانه و آماده‌باش نیروهای خدمات شهری برای خدمات رسانی به مسافرین و همشهریان در شرایط بارش باران تصریح کرد: بحث اسکان نگران کننده بود که با برنامه‌ریزی توانستیم زائرین را در سوله‌های ورزشی و مسقف اسکان دهیم.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه قبل از آغاز بارندگی بوستان فدک و امام رضا به طور کامل تخلیه شد خاطرنشان کرد: شب گذشته 11 سوله ورزشی که از پیش تعیین شده بود میزبان مسافرین و زائرین بودند و تلاش بر این بود که کسی در داخل بوستان نماند که برایشان مشکل ساز نشود.

وی با تاکید بر اینکه از صبح امروز ورودی خودروها در پارکینگ حاشیه بلوار زائر ممنوع شده است گفت: خودروهایی هم که هستند در حال تخلیه هستند و آمادگی کامل برای انسداد رودخانه را داریم و در صورتی که ستاد مدیریت بحران اعلام ممنوعیت تردد کنند مسیر مسدود خواهد شد.

میرهادی با تاکید بر اینکه آمادگی کامل برای جلوگیری از آب‌گرفتگی در معابر شهر را داریم گفت: 4 هزار و 500 متر کانال‌های شهری لایروبی شده، بازدید از سپتیک‌های شهری انجام شده و 250 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین مکانیزه برای انتقال آب‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به آماده‌سازی 10 دستگاه الکتروپمپ خودمکش برای جلوگیری از آب گرفتگی در معابر خاطرنشان کرد: 9 دستگاه تانکر مکنده هم برای بافت فرسوده و انتقال آب آماده شده است. آماده‌سازی یک دستگاه خودرو مکانیزه برای رفع گرفتگی کانال، کنترل 175 حلقه چاه جدید که سال گذشته حفر شده و آماده باش هزار و 500 نفر از پرسنل به صورت دو شیفت برای کنترل آب‌گرفتگی شهر از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

میرهادی بیان کرد: بخش‌های جزئی از شهر دچار آب‌گرفتگی است که آن هم به دلیل زیرساخت‌ها است اما در هیچ‌جای شهر انسداد مسیر و تهدید نداریم و از شهروندان درخواست داریم اگر در معبری مشکل آب گرفتگی وجود دارد با سامانه 137 در میان بگذارند.

وی اذعان کرد: تا اطلاع‌ ثانوی و مساعد شدن شرایط جوی از پذیرش زائرین در محل اسکان‌های نوروزی بوستان‌ها خودداری می‌شود و مسافرین به محل‌های مسقف پیش‌بینی شده از سوی شهرداری هدایت خواهند شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com