کد خبر ۷۱۸۴۶ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۷
عضو هیئت علمی جامعه الزهرا:

می خواهند حجاب را از معنویت جدا کنند

استاد دانشگاه گفت: سمت و سوی معنویت از مسیر اصلی خودش خارج شده است شخص به حرم مشرف می شود اما حاضر به رعایت حجاب نیست و عنوان می کند حجاب چه ربطی به زیارت دارد این یعنی مسیر گمشده و یا تغییر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا تاجیک با اشاره به افزایش بدحجابی در شهر مقدس قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا،   اظهار داشت: مسئله حجاب و یا هر مسئله دینی دیگر مورد بی مهری متدینین قرار می‌گیرد و نسبت به مسائل دینی از جمله حجاب برخوردهای منفعلانه صورت می‌گیرد نتیجه آن می شود افزایش بدحجابی متأسفانه با نوع فرهنگ سازی های غلطی که در این چند سال صورت گرفته است و احکام قطعی اسلام در نظر گرفته نشد طبیعی است ضد ارزش ها در جامعه به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: این فرهنگ سازی های غلط تأثیرات منفی زیادی در همه شهرها گذاشته است اما اثرات آن در شهر قم بیشتر است زیرا حرمت ها شکسته می شود و حریم ها از میان برداشته می شود.

استاد دانشگاه گفت: در شهری مانند تهران بانوان چادری کمتر شده اند و پوشش عادی بانوان بدون چادر است البته پوشش مانتو در برخی ها کاملاً با حجاب اسلامی است اما برخی ها اهل رعایت حجاب اسلامی نیستند و کسی هم معترض این ها نمی شود و این نوع پوشش های نامتعارف برای مردم عجیب نیست اما در شهر مقدس قم مسئله فرق می کند.

تاجیک افزود: در شهر مقدس قم با توجه به وجود علما و مراجع و حوزه های علمیه و مردم متدین و متشرعی که وجود دارد مسئله حجاب از اهمیت برخوردار است و جای سؤال و تعجب است که چرا گاهی همان مدل پوشش های نامتعارف که در تهران وجود دارد در قم هم عیناً وجود دارد.

وی تأکید کرد: قطعاً مردم و همه دلسوزان فرهنگی باید نسبت به تکلیف دینی خودمان در مسئله حجاب که همان نهی از منکر است به روش های درست عمل کنیم باید در مسئله حجاب حساسیت ها بیشتر شود و از روش های جدید تبلیغ برای حجاب استفاده شود نهی از منکر باید به شیوه هایی اجرا شود تا برای دیگران بدایند نباشد اما در عین حال وظیفه شرعی هم انجام شود.

سمت و سوی معنویت از مسیر اصلی خودش خارج شده

تاجیک خاطرنشان کرد: در مسئله حجاب کوتاهی از سوی همه ارگان ها انجام می شود هم از سوی نهادهای فرهنگی تا جایی که در برخی از ادارات و بانک ها مسئله بد حجابی اهمیتی ندارد و عادی شده است از طرفی اختلاط زن و مرد و به تبع آن وضعیت پوشش شرایط مناسبی ندارد.

وی تصریح کرد: حرمت شهر مقدس قم سال های قبل نگه داشته می شود افرادی که اهل حجاب نبودند وقتی برای زیارت و یا حتی عبور به قم می آمدند سعی می کردند پوشش مناسب را رعایت کنند روسری سر کنند و حتی برخی ها از چادر استفاده می کردند اما اکنون داخل حرم مطهر حضرت معصومه(س) افرادی حجاب را رعایت نمی کنند.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا اظهار داشت: سمت و سوی معنویت از مسیر اصلی خودش خارج شده است شخص به حرم مشرف می شود اما حاضر به رعایت حجاب نیست و عنوان می کند حجاب چه ربطی به زیارت دارد این یعنی مسیر گمشده و یا تغییر کرده است.

تاجیک افزود: مسئولانی که طراح و برنامه ریز مسائل فرهنگی هستند باید برنامه جامعی داشته باشند و فعالان فرهنگی و اساتید هم در جریان این برنامه های فرهنگی قرار بگیرند تا بتوانند همکاری و همفکری کنند.

استاد دانشگاه گفت: در ایام تعطیلات نوروز نشست هایی را با زائران خواهیم داشت و نکاتی را تذکر خواهیم داد تا مشوقی برای حجاب باشد،  اما باید گفت مسئله بدحجابی یک معضل عمومی شده است و می خواهند بی حجابی و بدحجابی را کاملاً عرفی کنند تا جایی که بانوان به مستحبات دین عمل می کنند مانند شرکت در اعتکاف و خیریه ها اما حجاب را رعایت نمی کنند این یعنی دین تهی از اصول اصلی خودش می شود.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com