کد خبر ۷۱۸۴۹ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۵

آماده باش قم برای مقابله با سیلاب احتمالی/مرخصی تمام مدیران لغو شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، از شب گذشته بارش شدید باران در شهر قم و شهرهای اطراف آغاز شده و هم‌اکنون ادامه دارد. بسیاری از شهرهای کشور با ورود این سامانه بارشی در معرض سیل قرار گرفته و تعداد زیادی کشته و زخمی نیز از سیل شیراز و شهرهای شمالی کشور بر جای مانده است.

به همین منظور و با اعلام هشدارهای مکرر اداره کل هواشناسی در خصوص احتمال وقوع سیل با ادامه بارش شدید باران، ستاد مدیریت بحران استان قم جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل داده و اقدامات پیشگیرانه را در این زمینه برنامه‌ریزی کرده است تا خاطره تلخ سیل‌های شیراز و شهرها شمالی و سیل حدود یک دهه قبل قم تکرار نشود.

فرماندار قم در گفت‌وگو با رسانه‌ها خبر از لغو مسافرت‌ها و ماموریت‌های خارج از استان خبر داده و تاکید کرده است که تمام مدیران استان و مسوولان بخش‌های مختلف در پست‌های خود آماده مقابله با هرگونه بحران احتمالی و پیشگیری از سیل هستند.

مرتضی حیدری همچنین با اشاره به انسداد مسیر تردد رودخانه قم برای جلوگیری از خطرآفرینی برای مردم تصریح کرد: زائرین و مسافرینی هم که در شهر قم شب گذشته و امروز قصد اسکان داشتند به مکان‌های مسقف و سالن‌های سرپوشیده‌ای که برای اسکان اضطراری آماده شده است هدایت شده‌اند.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم نیز با تاکید بر اینکه از صبح امروز ورودی خودروها در پارکینگ حاشیه بلوار زائر ممنوع شده است گفت: آمادگی کامل برای جلوگیری از آب‌گرفتگی در معابر شهر را داریم؛ 4 هزار و 500 متر کانال‌های شهری لایروبی شده، بازدید از سپتیک‌های شهری انجام شده و 250 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین مکانیزه برای انتقال آب‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به آماده‌سازی 10 دستگاه الکتروپمپ خودمکش برای جلوگیری از آب گرفتگی در معابر خاطرنشان کرد: 9 دستگاه تانکر مکنده هم برای بافت فرسوده و انتقال آب آماده شده است. آماده‌سازی یک دستگاه خودرو مکانیزه برای رفع گرفتگی کانال، کنترل 175 حلقه چاه جدید که سال گذشته حفر شده و آماده باش هزار و 500 نفر از پرسنل به صورت دو شیفت برای کنترل آب‌گرفتگی شهر از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

در حال حاضر با تلاش نیروهای مدیریت شهری و مجموعه دستگاه‌های زیرمجموعه مدیریت بحران استان، رودخانه قم به طور کامل تخلیه شده و اقدامات اولیه برای مقابله با سیل احتمالی در رودخانه نیز انجام شده است.

ستاد مدیریت بحران استان قم در اطلاعیه‌های جداگانه ای، نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر به دلیل ناپایداری وضعیت جوی استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه ( پنجم و ششم فروردین) هشدار داده است و از دستگاه‌های عضو ستاد خواسته که عوامل ذیربط ضمن اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه، جهت مقابله با هر گونه حادثه احتمالی آمادگی کامل داشته و از نتیجه اقدامات این ستاد را مطلع نمایند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com