کد خبر ۷۱۸۶۲ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۹
فارس گزارش مي‌دهد

«مالکیت» چالش جدید فوتسال قم / نماينده ليگ برتري در بلاتكليفي

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، در روزهای اخیر مسائلی پیرامون مالکیت تیم فوتسال لیگ برتری قم پیش آمده و امیر آقایی که گفته می‌شود مالک اصلی این تیم است، گفته دوست دارد امسال به عرصه تیم‌داری در سطح اول فوتسال باشگاه‌های کشور ورود کند و قطعا حضور خواهد داشت.

امیر آقایی از سال 1393 که تیم آرش ایرانیان قم را همزمان با تیم آتلیه‌طهران در لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور مدیریت کرد، به دنبال قهرمانی این تیم در آن سال و صعود به لیگ دسته اول فوتسال ایران، اکنون دارای با ارزش‌ترین سهمیه فوتسال قم در سطح اول فوتسال باشگاهی ایران است.

آقایی سال بعد از قهرمانی در لیگ دسته دوم و راهیابی آرش ایرانیان قم به لیگ دسته اول، امتیاز این تیم را با توافقاتی که با رسول قلی‌زاده مدیر عامل آتلیه‌طهران داشت، به قلی‌زاده و آتلیه‌طهران واگذار کرد و این تیم با نام آتلیه دو سال در لیگ دسته اول بود تا اینکه در سال دوم به لیگ برتر صعود کرد.

 

تصمیم آرش برای بازگشت به لیگ برتر

آتلیه‌طهرانی که همچنان امتیاز آرش ایرانیان قم را به صورت توافقی در اختیار داشت، سال 1396 نخستین بار در لیگ برتر فوتسال ایران به میدان رفت و در سال دوم یعنی 1397 به سوهان محمد سیما تغییر نام داد و تا نیمه نهایی لیگ برتر نیز پیش رفت اما اکنون آقایی مدعی است که قصد دارد با امتیاز این تیم که متعلق به خودش است در لیگ برتر مدیریت و تیم‌داری کند.

آقایی در روزهای آغازین سال 1398 موضوع حضور خود و تیمش در دوره جدید لیگ برتر فوتسال ایران را به صورت رسمی بیان کرد و گفته می‌خواستم مبلغی را به رسول قلی‌زاده پرداخت کنم و از او بخواهم مدیریت تیم را به صورت کامل به بنده واگذار کند که وی قبول نکرد و تقاضای مبلغ بالاتری را داشت که بنده گفتم همین مبلغ را که می‌گویید به من بدهید تا مدیریت تیم را برای همیشه به شما واگذار کنم که این اتفاق نیز صورت نگرفت!

 

آقایی: نام تیم قم در دوره جدید لیگ برتر فوتسال تغییر می‌کند

مالک نماینده لیگ برتری فوتسال قم افزود: از ابتدا که نام تیم آرش بود و در لیگ دسته دوم ایران حضور داشت امتیاز آن به طور کامل برای بنده بود و با قهرمانی در این مسابقات به لیگ دسته اول صعود کردیم، سپس مدیریت تیم را به رسول قلی‌زاده که از دوستانم است واگذار کردم و به او تعهد دادم که اگر تیم به لیگ برتر برود 50 درصد از مالکیت آن به نام ایشان می‌شود که همین اتفاق افتاد و بنده نیز همچنان به تعهد خود پایبندم.

آقایی خاطرنشان کرد: ضمن تشکر فراوان از محمد زمردی به عنوان مالک مجموعه محمدسیما، با اسپانسری به توافق رسیده‌ایم و در صورت حضور بنده در راس تیم، نام آن باید تغییر کند، البته هر مجموعه یا شرکتی که از لحاظ مالی حمایت بیشتری کند می‌تواند نام تیم را به نفع خود تغییر دهد.

 

استارت حضور در لیگ جدید از پایان فروردین ماه

وی ابراز کرد: با تشکر از بازیکنان فصل گذشته، این نکته را نیز اعلام می‌کنم که در حد توان با جذب بازیکنان قمی شاغل در تیم‌های دیگر و حضور بازیکنان بومی رده امید با قدرت وارد مسابقات می‌شویم، تا پایان فروردین ماه باید تکلیف تیم به صورت کامل مشخص شود و تمرینات را آغاز کنیم، رسول‌ قلی‌زاده می‌تواند در کنار تیم باشد و قطعا با کمک یکدیگر به فوتسال قم کمک می‌کنیم.

 

سقوط‌های متوالی فوتسال قم به دلیل بی‌کفایتی تصمیم‌گیرندگان

فوتسال قم در حالی این‌روزها درگیر موضوع مالکیت تنها نماینده خود در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران یعنی لیگ برتر است که در سال 1396 دو تیم با نام‌های هیات فوتبال قم و آتلیه‌طهران قم در لیگ برتر داشت اما به دلیل عدم کفایت تصمیم‌گیرندگان تیم هیات فوتبال، این تیم به لیگ دسته اول سقوط کرد و در سال 1397 باز هم به دنبال تکرار بی‌کفایتی مدیران خود راه سقوط را ادامه داد و راهی لیگ دسته دوم فوتسال ایران شد.

 

نماینده لیگ برتری فوتسال قم اندر خم یک کوچه

در سال 1397 تیم سوهان محمد سیما تنها نماینده قم در لیگ برتر فوتسال ایران بود اما این تیم نیز با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم کرد و بارها بازیکنان این تیم دست به اعتصاب و تعطیلی تمرینات زدند تا بلکه حق و حقوق خود را از این طریق مطالبه کنند، اتفاقی که با وجود شایستگی‌های این تیم در نهایت به حذف از نیمه نهایی لیگ برتر فوتسال انجامید و فوتسال قم در سال بیستم حضورش در لیگ برتر ایران همچنان در حسرت قهرمانی است و برای دوره بیست و یکم لیگ برتر نیز در سرگردانی قرار دارد.

انتهای پیام / 780002*20

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com