کد خبر ۷۲۴۹۵ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۴

نشست خبری همایش «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی»در قم

نشست خبری همایش بین‌المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران»،در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ «آقای دکتر سیدمهدی طاهری»، دبیر علمی همایش در این نشست خبری با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» در دوشنبه هفته جاری،گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی احساس وظیفه نمود با برگزاری این همایش، به بازشناسی آثار داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران، ترویج و نشر دست‌آورد‌های علمی و فرهنگی انقلاب، شناخت آسیب‌ها و تهدید‌های فراروی انقلاب و اتخاذ راهکار‌های صحیح در تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداخته، از این طریق به تصمیم‌سازان نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه‌المصطفی در ارزیابی دقیق‌تر برنامه‌ها، راهبرد‌ها و اتخاذ راهکار‌های مناسب‌تر یاری رساند.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب از این همایش بین‌المللی، عنوان کرد: همایش «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی» ایران از دی‌ماه سال گذشته با کسب مجوز از وزارت علوم و پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) فعالیت خود را آغاز نمود و مجتمع آموزش عالی علوم انسانی مفتخر است در این همایش، ۲۸ مرکز داخل و خارج کشور شامل مرکز مدیریت حوزه علمیه، دانشگاه علوم رضوی (ع)، دانشگاه معارف اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دانشگاه ها، بسیج اساتید کشور، مجمع جهانی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، دانشگاه قم، نمایندگی‌های جامعه‌المصطفی در کشور‌های مختلف و... مشارکت دارند.

دبیر علمی همایش «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» ادامه داد: در این همایش، که به شش زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و اردو برگزار می‌شود، حدود یکصد نفر در قالب کمیته‌های چهارگانه سیاست‌گذاری، علمی، اجرایی و ارزیابی مقالات ایفای نقش نمودند که برگزاری چهل نشست علمی در ایران، لبنان، ترکیه، افغانستان، غنا، سریلانکا، ساحل عاج، ماداگاسکار، مالی و کامرون با حضور هفتاد شخصیت علمی و فرهنگی، از مهم‌ترین ثمرات آن بوده است.

آقای دکتر طاهری مصاحبه با بیست نفر از شخصیت‌های علمی بین‌المللی را از ویژگی‌های این همایش برشمرد و یادآورشد: این مصاحبه‌ها، که با موضوع آثار علمی- فرهنگی انقلاب اسلامی ایران، تأثیر اندیشه‌های امام (ره) و رهبری (مدظله‌العالی) و نقش جامعه‌المصطفی در ترویج گفتمان انقلاب با شخصیت‌های علمی از آرژانتین، ترکیه، لبنان، ساحل عاج، هندوستان، تونس، افغانستان، بوسنی، ماداگاسکار، میانمار، چاد، بنگلادش، مالی، تایلند، تاجیکستان، پاکستان و سریلانکا صورت گرفته است، در کتاب ویژه‌نامه همایش منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته به منظور اطلاع‌رسانی این همایش به پژوهشگران داخل و خارج کشور،بیان کرد: به این منظور، دبیرخانه همایش اقدام به ایجاد گروه در فضای مجازی با حضور استادان و پژوهشگران، ارسال ۲۳۰۰۰ پیامک و ۱۵۳۰۰۰ ایمیل به پژوهشگران در سراسر دنیا نمود.

دبیر علمی همایش در پایان با اشاره به دریافت ۴۵۰ مقاله علمی از ۲۲ کشور جهان، افزود: مقالات دریافت‌شده را ۲۸ استاد ارزیابی کردند و در نهایت نه مقاله برتر برای ارائه در سه کمیسیون تخصصی انتخاب گردید. همچنین چکیده تمامی مقالات در کتاب ویژه همایش به زیور چاپ آراسته شد.

همچنین در ادامه این نشست خبر، «حجت‌الاسلام مصطفی نوبخت»، دبیر اجرایی همایش ضمن معرفی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعه‌المصطفی،یادآورشد: مجتمع آموزش عالی علوم انسانی در سیزده گروه علمی اقتصاد، مدیریت، ارتباطات، حقوق، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، اخلاق و... فعالیت می‌نماید و هم‌اکنون بیش از ۱۴۰۰ طلبه و دانش‌پژوه از چهل ملیت در مقاطع کارشناسی تا دکتری در حال تحصیل در این مجتمع هستند.

وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با ادارات مختلف استان به منظور برگزاری مناسب این همایش، یادآور شد: عمده مهمانان و شرکت‌کنندگان در همایش «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی» غیرایرانی هستند و به همین منظور شرایط لازم برای میزبانی شایسته از آنان به همت کمیته اجرایی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام نوبخت در پایان یادآورشد: این همایش یک‌روزه از ساعت ۸ صبح دوشنبه ۲۶ فروردین‌ماه در بلوک ۱ مجتمع امین قم آغاز به کار خواهد نمود و آیت‌الله اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعه‌المصطفی، از سخنرانان ویژه همایش هستند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com