کد خبر ۷۲۵۰۱ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۵

عبور از مرز 280 میلیون دلاری کالا هدف‌گذاری امسال قم در زمینه صادرات است

رئیس سازمان صمت قم با اشاره به هدف‌گذاری صادراتی استان در سال 98 ابراز کرد: هدف‌گذاری امسال قم در زمینه صادرات عبور از مرز 280 میلیون دلار کالا بوده که کاملاً قابل‌دسترس است.
- اخبار استانها -

محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: تأمین مواد اولیه و حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی مهم‌ترین پیش‌نیاز، توسعه صادرات و رونق تولید در شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی استان است.

وی با اشاره به مطلوبیت وضعیت پرداخت تسهیلات رونق تولید در قم افزود: از ابتدای سال مالی امسال تاکنون بالغ‌بر 800 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سه بخش صنعت، جهاد کشاورزی و گردشگری پرداخت‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: عملکرد اقتصادی استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید سال قبل بسیار بیشتر از حد انتظار مسئولان کشوری بود. سال 97 علی‌رغم اینکه 500 میلیارد تومان سهمیه رونق تولید به قم اختصاص پیداکرده بود اما درنهایت بیش از 900 میلیارد تومان تسهیلات به مرحله پرداخت رسید.

سیجانی با اشاره به روند پرداخت تسهیلات رونق در قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش مهمی از تسهیلات ابلاغی استان در 10 ماه ابتدایی سال مالی جدید پرداخت‌شده ، پیش‌بینی می‌شود امسال و تا  فاصله دو ماه تا پایان سال مالی بیش از 1000 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود، درحالی‌که سهمیه امسال قم از این محل 900 میلیارد تومان است.

کردستان|بسترهای لازم برای صادرات برق از ایران به کشور عراق فراهم شدگیلان| عضویت در معاهده اوراسیا شرایط صادرات ایران را تسهیل می‌کندصادرات استان فارس 50 درصد افزایش یافت

وی با اشاره وضعیت صادراتی استان اضافه کرد: سال گذشته بیش از 211 میلیون دلار از گمرک قم به کشورهای دیگر صادر شد، این در حالی است که ازنظر مبدأ تولید 250 میلیون دلار کالا از قم به خارج از کشور صادرشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان هدف‌گذاری صادراتی قم در سال 98 ابراز کرد: هدف‌گذاری امسال قم در زمینه صادرات عبور از مرز 280 میلیون دلار کالا بوده که کاملاً قابل‌دسترسی است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com