کد خبر ۷۲۵۰۴ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۳
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد؛

حضور پرشور روحانیت در امدادرسانی به سیل‌زدگان باعث افتخار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در دیدار نمایندگان طلاب و فضلای استان‌های سیل زده کشور که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن تبریک مناسبت‌های ماه شعبان،گفت: فلسفه وجودی این جلسه، شنیدن سخنان نمایندگان طلاب بوده است و بنده به سهم خود از گزارش، نظرات و پیشنهادات ارائه دهندگان کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی با اشاره به آیه ۲۱۶ سوره بقره، عنوان کرد: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «عَسی أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَ عَسی أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَ هُوَ شَرُّ لَکُمْ / چه بسا که چیزی را نپسندید و آن برای شما نیکو باشد و‌ای بسا که چیزی را دوست داشته باشید و آن برای شما بد و زیان بار باشد»؛ حقیقت امر این است که دو مسئله در کشور در سال جاری پیش آمد که این دو مسئله به صورت ظاهر، تهدید بود و مخاطراتی را برای مردم و کشور داشت؛ اما در روی دیگر سکه، تفضلات الهی بوده است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: باران، رحمت الهی است و در سال‌های اخیر همه دست به دعا برداشته بودند تا باران ببارد؛ اما امسال شاهد نزول برکات آسمانی بوده و باید به آن به عنوان رحمت الهی نگاه شود؛ گاهی شنیده می‌شود که عده‌ای از این باران به تفسیر دیگری پرداخته و آن را نتیجه برخی افعال دانسته و عذاب می‌پندارند که اگر نخواهیم این نظرات را حمل بر مباحث دیگری کنیم، باید آن را حمل بر کج سلیقگی نمائیم؛ گاهی تقصیر‌ها و قصورات خود را می‌خواهیم به پای خدا بنویسیم؛ ما لایروبی نکردیم و امکانات لازم را برای این پدیده نیندیشیدیم؛ چرا باید این باران را پای خدا بنویسیم و کفران نعمت کنیم؟

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: سیلاب به ظاهر تهدید است و ویرانی‌هایی را به دنبال داشت؛ اما در کنار آن، شاهد سیل همدلی در کشور بوده‌ایم که نباید نادیده گرفته شود.

وی تصریح کرد: از نمایندگان عزیز و بزرگوار طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که از لحظه اول حادثه سیل در مناطق سیل زده حضور داشته و یا پیگیر بوده‌اند، تقدیر و تشکر را داریم و یکی از اهداف این جلسه، قدردانی از این عزیزان می‌باشد.

وی اشاره کرد: نباید سیل توجه به همنوع در این نوع حوادث نادیده گرفته شود؛ دنیای غرب و استکبار به دنبال آن بود که در کشور از هم پاشیدگی به وجود آورده و فاصله‌ها را گسترده‌تر کند؛ اما با این حادثه طبیعی احساس کردیم که روحانیت، سپاه، بسیج، ارتش و مسئولین در کنار هم به صحنه آمدند و در حال تلاش هستند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: حضور پرشور روحانیت در این سیل سبب افتخار و عزت روحانیت شده است که باید به کارنامه درخشان روحانیت اضافه شود.

وی یادآورشد: مسئله حرکت بی خردانه آمریکا و استکبار نسبت به سپاه عزیز، از دیگر اتفاقات بوده است که مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و … اقدامات به جایی داشته و شعار «من سپاهی ام» در کشور طنین انداز شد و دشمن سیلی محکم دیگری دریافت کرد.

وی بیان کرد: نمایندگان طلاب استان‌های سیل زده با هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب نشستی داشته و پیشنهادات خود را جمع آوری نموده و ارائه نمایند تا مورد بررسی و اقدام قرار بگیرد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: برخی پیشنهاداتی که در این جلسه ارائه شد، یادداشت کردم و مجدد دوستان محتوای این جلسه را پیاده کرده و ان شاءالله پیگیری خواهیم کرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد:به سهم خود از آیت الله اعرافی تشکر داریم که با حضور خود در استان‌های گوناگون سیل زده و همراهی و همدلی با مردم و روحانیون، فعالیت مناسبی انجام داده‌اند.

وی اشاره کرد: از طرف شما کار‌های مرتبط با حوزه را پیگیری نموده و مباحث مربوط با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را نیز دنبال خواهیم کرد.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: امیدواریم دولت هم به قول‌هایی که به سیل زده‌های کشور داده است عمل کند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com