کد خبر ۷۲۵۱۳ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۲
رئیس انجمن سینمای استان قم خبر داد؛

دریافت 30فیلم کوتاه یک دقیقه ای موبایلی در جشنواره نماز و نیایش

رئیس انجمن سینمای استان قم با اشاره به اینکه تاکنون 30اثر در بخش فیلم کوتاه یک دقیقه ای موبایل دریافت شده است، گفت: قم با 67 اثر در بخش فیلم و 60 اثر در بخش فیلمنامه بیشترین آثار ارسالی به این جشنواره را از آن خود کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  رضا ابوذر پیش از ظهر امروز در نشست خبری ارشاد با اشاره به اینکه هشتمین دوره جشنواره نماز ونیایش در قم برگزار می شود ، اظهار داشت: داوری آثار این جشنواره توسط سینما جوان کشور در تهران انجام شده و نهایت دقت در انتخاب افراد و آثار برگزیده در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد:257 فیلم، 239 فیلمنامه و 908 عکس و 10 مجموعه عکس از جمله آثاری است که از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

رئیس انجمن سینمای استان قم اضافه شد: 59 اثر از 257 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره در بخش فیلم به بخش مسابقه رسیده است که این آثار در سالن شماره 2 تالار مرکزی شهر در روزهای نهم تا دوازدهم اردیبهشت اکران می شود.

وی با بیان اینکه 35 عکس از 908 عکس به بخش جوایز رسیده که این آثار از 27 عکاس انتخاب شده است، عنوان داشت: قم با 67 اثر در بخش فیلم و 60 اثر در بخش فیلمنامه بیشترین آثار ارسالی به این جشنواره را از آن خود کرده است.

ابوذر با بیان اینکه فیلم های یک دقیقه ای موبایلی در راستای مشارکت مردم در این جشنواره طراحی شده است، ادامه داد: بیش از 30 فیلم کوتاه یک دقیقه ای با موبایل با موضوع نماز و نیایش تا کنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی برای این افراد در دستور کار است.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه مهلت آثار فیلم های یک دقیقه ای موبایلی تا 30 فروردین ماه تمدید شده است، پیش بینی می شود تعداد فیلم های کوتاه یک دقیقه ای ارسالی به این دبیرخانه به بیش از 50 اثر افزایش یابد.

همچنین در ادامه این نشست رضوانی، رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز با بیان اینکه جشنواره های فیلم کوتاه تهران، سینما حقیقت، فیلم کودک، نماز و نیایش و فیلم فجر از جمله برنامه های رسمی حوزه فیلم در کشور است گفت: هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به عنوان یک جشنواره تخصصی به میزبانی قم در حالی برگزار می شود که استان های مختلف نیز خواستار میزبانی از این جشنواره بودند.
محمد کاظم رضوانی ادامه داد: تمام دستگاه های دولتی موظف به حمایت از هنر و به ویژه آثار نمایشی و تصویری با موضوع نماز هستند که در این زمینه هماهنگی هایی با دستگاه های مختلف استان انجام شده است.


برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com