کد خبر ۷۲۵۳۳ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰

کرایه تاکسی‌های در قم 25 درصد افزایش پیدا کرد

در جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم مصوبه افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های شهر قم تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، نود و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر ‌به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم در این جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز کاهش بخشی از عوارض، جرائم و هزینه‌های حفاری ابنیه، و ساختمان‌های راه‌آهن تا پایان سال 97 ابراز کرد: حریم ریل آهن در محدوده بلوار امام رضا(ع) و در بین خط متروکه و خط فعال پاک‌سازی و آماده واگذاری است، با این عمل اراضی موجود در خط متروکه قابلیت ساخت‌وساز و فروش را پیدا کند.

 

فضای گروکشی در راه‌آهن قم فعال است

مجید اخوان ادامه داد: با این اقدام محرومیت تا حدودی از این منطقه محروم زدوده شده و سرانه‌های شهری و اجتماعی نیز توسعه پیدا می‌کند. تا یک میلیارد تومان نیز عوارض نوسازی و صدور پروانه و غیره نیز شهرداری برای متقاضیان در نظر گرفته است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای قم نیز در بخشی از این جلسه، با تأکید بر لایحه اخذ مجوز کاهش بخشی از عوارض، جرائم و هزینه‌های حفاری ابنیه، و ساختمان‌های راه‌آهن تا پایان سال 97 ابراز گفت: متأسفانه در  حوزه راه‌آهن قم فضای گروکشی حاکم بوده و امکان توسعه شهری را از مدیریت شهری گرفته است.

روح‌الله امراللهی ادامه داد: خط آهن قم در محدوده بعد از مصلی قم به هیچ جایگاه حمل‌ونقلی نداشته و از محدوده کلی راه‌آهن کشور نیز خارج‌شده اما راه‌آهن قم در این زمینه همکاری‌های لازم را در آزادسازی اراضی شهرداری ندارد.

وی با اشاره به نرخ پیشنهادی کرایه انواع خودروهای فعال در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر درون‌شهری سال 98 گفت: افزایش تاکسی‌های درون‌شهری تا 25 درصد بوده و نرخ وانت‌بارها و دربستی‌ها نیز نسبت به سال گذشته تا 30 درصد کاهش پیداکرده است.

عضو شورای شهر قم تأکید کرد: در بهترین خطوط تاکسی قم میانگین درآمد تاکسی‌دارها 2 میلیون تومان بوده که با این افزایش 25 درصدی سقف درآمدی تاکسی‌داران شهر به 2 و نیم میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم نیز تأکید کرد: افزایش هزینه‌های خودرویی تاکسی نسبت به سال گذشته 68  افزایش پیداکرده درحالی‌که افزایش حقوق انسانی فقط 25 درصد بیشتر شده است، در حال منطقی باید 49 درصد افزایش نرخ کرایه در شهر قم اتفاق می‌افتاد.

سید مجید سبحانی ثابت خاطرنشان کرد: هفته‌ای 20 میلیون تومان پول خرد از کمیته امداد برای توزیع در بین تاکسی‌ها دریافت می‌شود. مقدمات راه‌اندازی پرداخت الکترونیکی در قم در دست پیگیری است.

 

نرخ کرایه تاکسی‌های 25 درصد افزایش پیدا کرد

نایب‌رئیس شورای شهر قم نیز با اشاره به لایحه اخذ مجوز کاهش بخشی از عوارض، جرائم و هزینه‌های حفاری ابنیه، و ساختمان‌های راه‌آهن تا پایان سال 97 تأکید کرد: در این مورد خاص توافق مناسبی بین شهرداری و راه‌آهن اتفاق افتاده که سود نهایی آن برای شهروندان نصیب می‌شود.

حسن بختیاری با تأکید بر لایحه اخذ مجوز کاهش بخشی از عوارض، جرائم و هزینه‌های حفاری ابنیه، و ساختمان‌های راه‌آهن تا پایان سال 97 را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح امکان توسعه و پیشرفت منطقه دو که از مناطق محروم قم بوده فراهم می‌شود.

وی با اشاره به نرخ پیشنهادی کرایه انواع خودروهای فعال در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر درون‌شهری سال 98 گفت: هزینه‌های تاکسی نسبت به سال‌های قبل بسیار افزایش پیداکرده و افزایش 25 درصدی نرخ تاکسی‌ها در سال جاری غیرمنطقی نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر عضو شورای قم نیز با اشاره به نرخ پیشنهادی کرایه انواع خودروهای فعال در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر درون‌شهری سال 98 گفت: فعال شدن پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌های درون‌شهری قم امری بوده که برای جلوگیری از حرام و حلال شدن مابقی کرایه‌ها مردم و شهروندان از آن استقبال می‌کنند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com