کد خبر ۷۲۵۴۹ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۵

راه اندازی 4 پست درمان اضطراری در مسجد مقدس جمکران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد شهیدی با اشاره به فعالیت و برنامه ریزی‌های صورت گرفته همزمان با نیمه شعبان گفت: در نیمه شعبان سال جاری دانشگاه علوم پزشکی قم به روال سال‌های گذشته در حوزه‌های مختلف اورژانس، درمان و بهداشت به نمازگزاران مسجد مقدس جمکران خدمت رسانی گسترده‌ای خواهد داشت.

وی بیان کرد: ستاد سلامت اعیاد شعبانیه دانشگاه علوم پزشکی با دستور رئیس دانشگاه تشکیل و جلسات تخصصی و بازدیدهای میدانی انجام شده و کمیته‌های درمان، پیش بیمارستانی، بهداشت و غذا و دارو در این ستاد تشکیل و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

دبیر ستاد سلامت اعیاد شعبانیه دانشگاه علوم پزشکی ابراز کرد: با هدف آمادگی کامل در راستای مدیریت حوادث ‌چهار پست درمان اضطراری در داخل و‌خارج از رینگ اصلی مسجد مستقر خواهد شد که اضافه بر تجهیزات و ‌امکانات مقتضی نیروی انسانی اعم از پزشک متخصص طب اورژانس، پزشک عمومی و پرستاران و تکنسین‌های فوریت پزشکی در آنها حضور فعال خواهند داشت تا آمادگی مقتضی برای مواجهه با هر نوع حادثه فردی یا جمعی احتمالی فراهم شود.

شهیدی بیان کرد: همچنین به شهرها و استان‌های مجاور و‌ سازمان اورژانس کشور نیز آماده باش لازم ارسال شده تا لجستیک و تمهیدات مقتضی را فراهم کنند تا در صورت نیاز به سرعت ارسال شود.

وی از حضور آمبولانس، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس در مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: چینش‌ها به صورت اصولی انجام شده و اضافه بر تشکیلات عادی، کمیته پیش بیمارستانی تمهیدات بسیار ویژه‌ای را برای مسجد جمکران و حرم مطهر در نظر گرفته است.

دبیر ستاد سلامت اعیاد شعبانیه دانشگاه علوم پزشکی به تامین ذخیره دارویی متناسب با ماموریت‌های ویژه و همچنین استقرار تیم بهداشتی معاونت بهداشت دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز برنامه ریزی‌ها انجام شده که امیدواریم با عنایت ویژه حضرت ولیعصر(عج) شاهد مشکل نباشیم.

شهیدی گفت: علاوه بر این خدمات درمانگاه دارالشفای مسجد جمکران، پست‌های بسیج جامعه پزشکی و پایگاه‌های هلال احمر در راستای ویزیت و ارائه خدمات تشخیصی درمانی، سرپایی غیر اورژانسی به زائران فعال خواهند بود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com