کد خبر ۷۲۵۵۱ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۵

معضل ترافیک مهم‌ترین مشکل قم در نیمه شعبان است

فرماندار قم با اشاره به مشکلات ترافیکی نیمه شعبان گفت: زائران پرشماری وارد قم می‌شوند که کنترل وسایل نقلیه این جمعیت در کنار وسایل نقلیه شهروندان کار ساده‌ای نیست، با هماهنگی‌ها و تلاش‌های انجام‌شده در حد توان مشکلات ترافیکی را کاهش پیدا خواهد کرد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مرتضی حیدری ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات زائرین استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای نیمه شعبان به آمادگی ویژه‌ای رسید‌ه‌اند، اظهار داشت: در دستگاه‌های اجرایی و خدماتی نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و مشکل خاصی در میزبانی از زائران نیمه شعبان نداریم.

وی از مشکلات ترافیکی به‌عنوان مهم‌ترین مشکل قم در نیمه شعبان یاد کرد و افزود: حجم قابل‌توجهی از زائران وارد قم می‌شوند که کنترل وسایل نقلیه این جمعیت در کنار وسایل نقلیه شهروندان کار ساده‌ای نیست اما امیدواریم با هماهنگی‌ها و تلاش‌های انجام‌شده در حد توان مشکلات ترافیکی را کاهش دهیم.

فرماندار قم با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر موجب رفع مشکل خشکسالی شده است، عنوان کرد: این بارندگی در برخی از نقاط کشور خسارت‌هایی به دنبال داشته است که امیدواریم با استمرار حمایت‌های مردم و مسئولان، خسارت‌ها نیز جبران شود؛ امسال در نیمه شعبان نیز احتمال بارش باران برای قم وجود دارد که امیدواریم این بارش به روند خدمات‌رسانی لطمه‌ای وارد نکند.

وی خاطرنشان کرد: صداوسیما همان‌طور که در جریان سیل ابتکاری را به خرج داد و با ارتباط زنده خود با مردم، توانست از ظرفیت‌های مردمی برای رفع مشکلات سیل‌زدگان استفاده کند، امیدواریم در برنامه نیمه شعبان نیز این ارتباط زنده مشاهده شود تا بتوانیم برخی از مشکلات ازجمله ترافیک را با همکاری مردم رفع کنیم.

پارکینگ 200هکتاری با ظرفیت 80هزار خودرو ویژه مراسم نیمه شعبان فراهم شدشهر قم آماده برگزاری جشن نیمه شعبان است"لبیک یا مهدی" به‌عنوان شعار امسال پیاده‌روی نیمه شعبان در قم انتخاب شد

پیاده روی نیمه شعبان قم در بلوار پیامبر اعظم(ص) مستند می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم نیز با تأکید بر اینکه مستندسازی نیمه شعبان در قم دنبال می‌شود، گفت: در راستای تحقق این هدف با مستندسازان مشخصی هماهنگی‌های لازم انجام‌شده تا بتوانیم برنامه بلوار پیامبر اعظم(ص) را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.

سید موسی حسینی کاشانی با بیان اینکه امسال تقویت جشن‌های مردمی به‌صورت ویژه دنبال می‌شود، اظهار داشت: قم امسال در نیمه شعبان به‌ویژه در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) میزبان بیش از سه میلیون نفر خواهد بود به همین علت توسط مجموعه‌های مردمی بیش از 100 موکب برپا می‌شود که بیش از 30 مورد از آن‌ها برنامه‌های خاص فرهنگی را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های مسجد مقدس جمکران نیز با رویکرد فرهنگی مطلوبی درحالی‌که دنبال شدن است، اضافه کرد: این برنامه‌ها فقط به مسجد مقدس جمکران محدود نمی‌شود بلکه در نقاط مختلف شهر به‌ویژه بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز دنبال خواهد شد.

حسینی‌کاشانی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای برای معرفی نیمه شعبان موردتوجه قرارگرفته است، مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم امسال نیز همانند سال گذشته شاهد ارائه خدمات فرهنگی مطلوب در کنار خدمات دیگر باشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com