کد خبر ۷۲۶۰۰ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۸

پاسخ سعید قاسمی به انتقادات پیرامون سخنانش در مورد نحوه حضور در بوسنی

به چشم دیدیم در لباس سازمان ملل از ملتهایی که حتی نمی‌جنگند و عنان‌شان را بدست غربی‌ها داده اند جاسوسی می کنند..

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سخنان حاج سعید قاسمی در برنامه رو در رو واکنش های زیادی را در پی داشت. بخشی از این واکنش ها مربوط به اظهارات قاسمی در مورد حضور در جنگ بوسنی و هرزگوین با پوشش جمعیت هلال احمر است.

او گفته "ما هلال احمری‌هایی بودیم که برای آموزش نیروهای جهادی به بوسنی رفته بودیم." جنگ بوسنی بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵در جریان بود.

اکنون هلال احمر در واکنش به اظهارات آقای قاسمی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که اقدامات این فرمانده سابق "قطعا بدون اجازه و هماهنگی این جمعیت بوده است که اگر قرار بر هماهنگی و اجازه هم باشد؛ قطعا اجازه چنین اقدامی داده نمی‌شود".

روابط عمومی سپاه نیز در بیانه ای جداگانه اظهارات سعید قاسمی را تکذیب کرد و آن را اظهارات شخصی وی _ و نه موضع رسمی سپاه_ خواند.

***

علی علیزاده، فعال سیاسی در واکنش به انتقادات پیرامون اظهارات سعید قاسمی درباره نحوه حضور در جنگ بوسنی نوشت: "کمدی تلخی است که یکی از حمله کنندگان اصلی به سخنان اخیر سعید قاسمی، مسیح علی‌نژاد است. مسیح علینژادی که خودش افسر رسمی و حقوق بگیر دولت آمریکا است و در «پوشش» فعال حقوق زنان و فعال حقوق بشر در چند سال گذشته مشغول آموزش جنگ چریک-شهری مدرن با شعار دوربین_ما_اسلحه_ما بوده‌است."

امیرحسین ثابتی، مجری برنامه تلویزیون اینترنتی رو در رو و فعال سیاسی جبهه انقلاب نیز در دفاع از اظهارات سردار قاسمی نوشت: "فکر میکنند کشف جدیدی کرده اند یا سعید قاسمی حرف تازه ای زده! همان دهه 70 آنهایی که باید، فهمیدند جمهوری اسلامی از چه راهی قتل عام مسلمانان بوسنی توسط صربها را متوقف کرد و این سند افتخار ماست که هر جای دنیا ندای مظلومیت مسلمانان را بشنویم چه با پوشش و چه بدون پوشش به آنجا میرویم."

اما حاج سعید قاسمی در اظهار نظر تازه ای که ساعاتی پیش در حساب عمومی توییتر وی منتشر شد؛ در پاسخ به هجمه ها و انتقادات به این قسم از سخنان خود با انتشار فیلم ذیل نوشت:
"به چشم دیدیم در لباس سازمان ملل از ملتهایی که حتی نمی‌جنگند و عنان‌شان را بدست غربی‌ها داده اند جاسوسی می کنند.. حالا تعجب میکنم که بر ما خرده میگیرند چرا با لباس هلال‌احمر به نجات مستضعفین رفتید! مگر نه اینکه معنی پوشیدن این لباس یعنی نجات مسلمین و هر بنی‌بشری که تحت آسیبِ ظالم است؟"

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com