کد خبر ۷۲۶۱۰ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۲
در نشست خبری ستاد مردمی اجتماعات مهدوی مطرح شد:

طبخ و توزیع ۷۵۰ هزار پرس غذای گرم در ایام نیمه‌شعبان/ ایستگاه‌ها از سه روز قبل از نیمه شعبان فعالیت خود را آغاز می کنند

در کنار امور خدماتی ترویج معارف دینی، پاسخ به شبهات، سرگرمی و نشاط آفرینی و ترویج سبک زندگی اسلامی از دیگر اقدامات ایستگاه‌های صلواتی در مسیر‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت الاسلام وطن خواه مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی از فعالیت یکصد و سی ایستگاه صلواتی با بیش از چهارهزار نفر در مسیر‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران خبر داد.

وی پیش بینی کرد حدود 3 میلیون زائر در جشن میلاد حضرت ولیعصر (عج) حضور بعمل آورند.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی تمامی بودجه و سازماندهی فعالیت های این ستاد را کاملا مردمی عنوان کرد در ادامه بیان داشت: تمامی کارهای این ستاد مردمی و به صورت آتش به اختیار و خودجوش اداره می شود.

 

حجت الاسلام وطن خواه از سازماندهی 128 ایستگاه در بلوار پیامبر اعظم (ص) و محیط پیرامونی مسجد جمکران خبر داد و برنامه های درنظر گرفته شده برای این ایستگاهها را در سه حوزه فرهنگی، پذیرایی و خدمت رسانی تقسیم بندی کرد.

وی افزود: در حدود 50 ایستگاه از شهرهای مختلف ایران در این مراسم خدمت رسانی خواهند کرد و حتی اتباع کشور های خارجی نیز در این امر حضور دارند.

حجت الاسلام وطن خواه با اشاره به ۱۴ نوع کار فرهنگی در ایستگاه‌های صلواتی گفت:در کنار امور خدماتی ترویج معارف دینی، پاسخ به شبهات، سرگرمی و نشاط آفرینی و ترویج سبک زندگی اسلامی از دیگر اقدامات ایستگاه‌های صلواتی در مسیر‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران است.

 

وی ادامه داد: در سال نخست فقط 5 ایستگاه صلواتی وجود داشت اما در سال گذشته به 110 ایستگاه افزایش پیدا کرد که بیش از 700 هزار پرس غذا و بیش از یک میلیون لیوان چای و شربت توزیع کردند؛ سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در پیاده روی نیمه شعبان شرکت کردند.

مسئول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی هم چنین حیطه کاری بخش خدمت رسانی ایستگاههای سالروز میلاد امام زمان (عج) را متنوع توصیف کرد.

حجت الاسلام وطن خواه، فراخوان، تسهیل مجوز دایر کردن ایستگاه ها، رشد و آموزش بهداشت به ایستگاهها و پشتیبانی از این ایستگاهها را از تدابیر و وظایف ستاد مردمی اجتماعات مهدوی عنوان کرد.

 

وی افزود: این ایستگاه‌ها از سه روز قبل از نیمه شعبان فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا پایان برنامه‌های نیمه شعبان فعال اند.

وطن خواه گفت: کمک به سیل زدگان نیز از دیگر اولویت‌های ستاد مردمی اجتماعات مهدوی است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com