کد خبر ۷۲۶۷۴ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۸
خطیب امروز نماز جمعه قم:

معامله قرن به فضل الهی و جهاد مقاومت و سپاه شکست خواهد خورد/باید مساجد قوی و مردمی داشته باشیم

آیت الله اعرافی با اشاره به خباثت های آمریکا در منطقه بیان کرد: معامله قرن به فضل الهی و جهاد نیروهای جبهه مقاومت و سپاه، شکست خواهد خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه اعتقاد به مهدویت و منجی ساده و سطحی نیست، اظهار داشت: این اعتقاد ریشه در فطرت انسانی دارد و در همه افکار و اندیشه‌های دینی تجلی کرده است و در مکتب اهل بیت(ع) این اعتقاد بزرگ به اوج شکوفایی و عظمت رسیده است.

وی با بیان اینکه اعتقاد به پایان سعادت‌آمیز تاریخ و حاکمیت دین و ارزش‌های الهی در ابعاد مختلف با شبهه‌افکنی‌ها و اشکال‌تراشی‌ها روبرو بوده است، بیان کرد: این عقیده در اندیشه همه مذاهب اسلامی مستند به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ‌ها، اخبار و روایاتی است که جای هیچ شک و شبهه‌ای را باقی نمی‌گذارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه کتاب‌ها و منابع زیادی در زمینه مهدویت توسط بزرگان شیعه و اهل سنت نوشته شده است، خاطرنشان کرد: در کتاب «معجم الاحادیث الامام المهدی» نوشته جمعی از فضلای حوزه و «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر» نوشته آیت الله صافی گلپاگیانی 1861 روایت از 400 کتاب و منبع شیعه و سنی گردآوری شده است.

وی گفت: اصل مهدویت با غریب به 2 هزار روایت از پیامبر خدا تا امام حسن عسکری(ع) مورد تاکید قرار گرفته است و این مسائل استحکام عقیده مهدویت را نشان می‌دهد.

اعرافی با بیان اینکه بسیاری از علمای اهل سنت روایات مربوط به امام عصر(عج) را تایید کرده‌اند، افزود: اینکه برخی تندروان مذهبی و وابستگان به اندیشه خرافی مهدویت اصل ظهور و مهدویت را زیرسوال می‌برند گویا آفتاب را انکار کرده‌اند چرا که در اصل مهدویت شکی باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم نیز بسیاری از آیات با مسئله ظهور امام عصر(عج) ارتباط دارد، یادآور شد: حتی برخی تا 300 آیه را با مسئله ظهور امام عصر(عج) دلالت داده‌اند. البته برخی از آیات را باید با کمک روایات با امام عصر(عج) منطبق کرد.

مدیر حوزه‌‌های علمیه با تبریک میلاد امام عصر(عج) گفت: از تولیت مسجد مقدس جمکران و همه کسانی که زمینه ساز حضور میلیون‌ها مشتاق زیارت و اقامه نماز در این مسجد مقدس هستند به سهم خودم تشکر می‌کنم. احیای شب نیمه شعبان یک سنت اصیل اسلامی است که در مصلای قدس نیز در این خصوص برنامه ریزی شده است و امیدواریم که احیای معنوی و پرشکوه را شاهد باشیم.

ارتش جلوه‌هایی زیبا در خدمت به ملت خلق کرد

وی با اشاره به اینکه ارتش جلوه‌های بزرگی را در دفاع از ملت در هشت سال جنگ تحمیلی نشان داد افزود: امروز ارتش در دفاع از سیل زدگان جلوه‌های زیبایی را در یاری رسانی به ملت خلق کرده است.

اعرافی روز سرباز گمنام را تبریک گفت و یادآور شد: وظیفه دستگاه اطلاعات و امنیت کشف توطئه‌های دشمنان است؛ در همین قم در سال گذشته توفیقاتی داشته اند که برخی گزارش‌های آن منتشر شد.

وی کشف فساد در درون سیستم‌های اداری را از دیگر وظایف دستگاه‌های امنیتی دانست و افزود: شناخت وضع کشور، تحلیل درست از نقاط ضعف و ارائه پیشنهاد برای ارتقاء کشور از دیگر وظایف سربازان گمنام امام زمان(عج)‌ است و آنها باید با حفظ مبانی اسلامی در تحکیم مبانی امنیت بیش از گذشته کوشا باشند.

مساجد با وضع مطلوب فاصله دارند

امام جمعه قم در ادامه اظهار کرد: با وجود همه دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در عرصه‌ها و ساحت‌های مختلف، مساجد ما با وضع مطلوب از نظر کمی و کیفی فاصله دارند و در قم نیز این مشکل وجود دارد. بر اساس شاخص‌ها باید در کشور بیش از 80 هزار مسجد باشکوه و پررونق که دارای برنامه‌های فرهنگی بوده و کانون جذب جوانان باشند، داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روحانیت، حوزه و دیگر نهادهای فرهنگی نیز به وظیفه خود درقبال مساجد به صورت کامل عمل نکرده است، تصریح کرد: باید مساجد قوی، مردمی، دارای وقف و منابع پایدار ایجاد شده و محلی برای رشد اندیشه انقلابی باشد.

اعرافی با اشاره به اینکه مردم و مسؤولان باید تلاش کنند مساجدی در طراز انقلاب اسلامی شکل گیرد، یادآور شد: همه باید تلاش کنند که مساجد در ماه مبارک رمضان برای اجرای برنامه‌های سازنده آماده باشند.

جلوه‌های همبستگی ملی در یاری به سیل زدگان به تصویر کشیده شد

وی به سیل اخیر در استان‌های مختلف اشاره کرد و با تقدیر از مسؤولان، نیروهای مسلح، بسیجیان، طلاب و دانشجویان و دیگر اقشار خاطرنشان کرد: در مشکل سیل جلوه‌های همبستگی به تصویر کشیده شد که باید در پیشگاه الهی چنین حرکتی را شاکر بود.

امام جمعه قم با بیان اینکه جوانان و طلاب از دیگر کشورها به یاری سیل زدگان شتافتند، افزود: جبهه مقاومت در کنار مردم حضور پیدا کردند در حالی که دشمنان حتی اجازه ورود کمک‌ها را به ایران ندادند و حساب‌های بانکی را مسدود نگه داشتند و این مسائل ماهیت خبیث دشمنان را به خوبی نشان داد.

اعرافی با بیان اینکه اقدامات جنون آمیز توسط یک عده احمق چه فاجعه‌هایی در دنیا به بار خواهد آورد، تاکید کرد: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان، استمرار مشارکت در کشتار یمن، بحرین، عراق، سوریه و فلسطین، مشارکت در شکل گیری داعش، عهد شکنی در اسناد بین المللی، تحریم‌های یک جانبه، تحریم اخبار و اطلاعات تنها گوشه‌ای از این اقدامات است.

وی تصریح کرد: آنها در آخرین اقدام خود یک قدرت نظامی که در مقابل تروریسم قرار داشته و کمر تروریسم را در منطقه شکست، به عنوان گروه تروریستی معرفی کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به طرح معامله قرن که حقوق امت اسلام را زیر سوال می‌برد، گفت: پیشاپیش می‌گوییم معامله قرن و عربده کشی‌های بی‌جا، به دست امت اسلام، جبهه مقاومت و سپاه مقتدر شکست خواهد خورد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com