کد خبر ۷۲۷۰۲ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱

کمک ۸۰ میلیارد ریالی فعالان عرصه تولید قم به سیل زدگان

مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: فعالان عرصه تولید و تجارت این استان حدود ۸۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به مناطق سیل زده کشور اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛عبدالله محمدی مسئول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در این رابطه مجموعه شرکت‌های تولیدی و واحد‌های صنعتی استان حدود سه میلیارد تومان کالا و کمک نقدی به سیل زدگان هدیه کردند.

وی ادامه داد: مجتمع‌های گردشگری استان کمک‌های غیرنقدی خود به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال را به مردم سیل زده اختصاص دادند و شورای مزد فرش قم نیز مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال کمک کرد.

وی افزود: اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی قم نیز تدارک و تهیه ۲۰ کانکس اسکان به ارزش چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال را برعهده گرفت.

محمدی عنوان کرد: اتحادیه صنف لباسفروشان قم نیز تهیه البسه زنانه، مردانه و بچه گانه به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال را برای سیل زدگان برعهده گرفت.

وی با اشاره به تعهد کمک ۱۰ میلیارد ریالی اتحادیه صادرکنندگان قم،تصریح کرد: انجمن صنایع کفش ماشینی استان نیز حدود ۸۰۰ میلیون ریال به این امر اختصاص داد.

وی ادامه داد: انجمن تولیدکنندگان سنگ استان نیز یک میلیارد ریال و دبیرخانه فعالان اقتصادی قم نیز ۱۰۰ میلیون ریال به سیل زدگان کمک کردند.

وی بیان کرد: واحد گردشگری استان نیز با کلیه بخش‌های تحت پوشش خود ۱۰ میلیارد ریال برای کمک برای کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر اختصاص دادند.

محمدی گفت: انجمن معدن کاران استان ۱۰ میلیارد ریال و انجمن تولید کنندگان موتور سیکلت قم دو میلیارد ریال به سیل زدگان کشور اهدا نمودند.

وی ادامه داد: اتاق اصناف قم نیز حدود ۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی شامل کالا‌های مختلف و مورد نیاز مردم آسیب دیده، برای مناطق سیل زده کشور در نظر گرفت.

وقوع سیل در روز‌های نخستین سال جاری منجر به خسارت‌های جانی و مالی فراوان در برخی از نقاط کشور شد؛ روند خدمت رسانی به حادثه دیدگان توسط دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم از همان روز‌های نخست وقوع سیل جریان یافت و اکنون ساخت مسکن و ایجاد سرپناه دایمی برای سیل زدگان در اولویت برنامه‌های کمک رسانی قرار دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com