کد خبر ۷۲۷۰۴ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱

پیش‌بینی بارش برف و باران و سرمای هوا از دوشنبه‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بعدازظهر امروز شنبه بارش باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات شرقی سمنان پیش‌بینی می‌شود.‌بیشترین میزان بارش تجمعی در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بین ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر خواهد بود.از اوایل امشب بارش در
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بعدازظهر امروز شنبه بارش باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات شرقی سمنان پیش‌بینی می‌شود.

‌بیشترین میزان بارش تجمعی در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بین ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر خواهد بود.

از اوایل امشب بارش در مناطق غرب کشور قطع می‌شود همچنین امروز در برخی ساعات در استان‌های تهران، البرز، قم، سمنان، اصفهان، یزد و کرمان و از اوایل شب در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه از میزان بارش‌ها در برخی مناطق شمال شرق، سواحل خزر، شمال غرب، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و همچنین از بعد از ظهر یکشنبه در جنوب کشور شامل جنوب فارس، جنوب بوشهر، غرب کرمان، و غرب هرمزگان رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

روز یک‌شنبه در شمال شرق کشور دما ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد و روز دوشنبه دما در این مناطق ۶ تا ۸ درجه افزایش خواهد داشت.

روز دوشنبه ۹۸/۰۲/۰۲ بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود که بیشترین میزان بارش تجمعی بین ۳۵ تا ۴۰ میلیمتر در گیلان و غرب مازندران است.

روز دوشنبه همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، تهران و شمال سمنان بارش باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشترین میزان بارش تجمعی روز دوشنبه بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر است، همچنین در خراسان شمالی و برخی نقاط خراسان رضوی، غرب کرمان، نیمه جنوبی فارس و شمال هرمزگان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که بیشترین میزان بارش تجمعی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر در ارتفاعات مرکزی کرمان و شرق فارس برآورد می‌شود.

روز سه‌شنبه ۹۸/۰۲/۰۳ در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شرقی خراسان رضوی، برخی نقاط خراسان جنوبی بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود که بیشترین میزان بارش تجمعی بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر است.

‌از اواخر وقت روز دوشنبه و روز سه‌شنبه به سبب وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور وجود دارد که بیشترین مقدار سرعت باد بین ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق و در مناطق مرکزی کشور بین ۴ تا ۶ درجه پیش بینی می‌شود.

با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمال غرب، غرب و جاده‌های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان توصیه میشود ضمن پرهیز از سفر‌های غیر ضروری به مناطق شمالی و شمال‌غرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و رعایت نکات ایمنی، ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند.

همچنین بارش‌های بهاری گاهی با تشدید بارش و همراه با رگبار باران است و بر این اساس در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بخصوص روز دوشنبه در مسیر‌های ساحلی دریای خزر پیش بینی می‌شود.

‌از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه دریای خزر و خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج و توفانی بوده و ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر پیش‌بینی می‌شود، از این رو توصیه می‌شود طی این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناور‌های سبک، نیمه سبک و تفریحی به‌عمل آید.

آسمان تهران فردا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۱ و ۱۲ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و زنجان با کمینه دمای صفر درجه و اردبیل با کمینه دمای سه درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر‌ماه ۹۷) تا ۲۵ فروردین ماه سال جاری، ۲۷۴.۸ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال زراعی گذشته در این بازه زمانی ۱۰۵ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ ۱۶۱.۷ درصد بیشتر از سال زراعی گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۹۲.۲ میلیمتر است که بارش سال جاری ۴۳ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیست و نهم سال زراعی متعلق به منطقه کلات نادر در استان خراسان رضوی به میزان ۴۹ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۶.۷ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه دیزین پایین در استان البرز به میزان منفی سه‌دهم درجه سلسیوس بوده است.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com