کد خبر ۷۲۷۱۸ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۲

افزایش قدرت شبکه‌سازی برای کمک به ‌سیل‌زدگان با طرح «هر مسجد، یک خانه»

سینا سپهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن ابراز همدردی با هموطنان سیل‌زده در استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان عنوان کرد: دولت و ملت باید تا به سر و سامان رسیدن تمام خانواده‌های سیل‌زده دست در دست هم در صحنه باشند.

وی در ادامه با اشاره به طرح «هر مسجد یک خانه، هر کاسب یک قلم کالای اساسی خانواده و هر بانک یک مدرسه» اذعان کرد: در طرحی که از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با عنوان «هر مسجد، یک خانه» ارائه شده است مساجد در محوریت کار قرار می‌گیرند که این می‌تواند پیشرفت زیادی را در عرصه جذب و توزیع کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان حاصل کند چرا که مردم به مساجد اعتماد زیادی دارند.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان استان قم اضافه کرد: چه در دوران انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس تجربه نشان داده است که اقدامات جمعی بر پایه مساجد به خوبی می‌توانند مدیریت شوند و قدرت شبکه‌سازی از طریق ارتباط مردم با مساجد و مساجد با یکدیگر در سطح مطلوبی قرار دارد.

سپهری افزود: ائمه جماعات مساجد باید برای گسترش فاز اجرایی طرح «هر مسجد، یک خانه» پررنگ‌تر نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج حقوقدانان قم اقدامات متعددی در راستای کمک به سیل‌زدگان انجام داده است ادامه داد: بسیج حقوقدانان قم حامی طرح خوب « هر مسجد، یک خانه» است و از عموم حقوقدانان بسیجی این استان برای پیوستن به این طرح دعوت به عمل می‌آورد.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان استان قم بیان کرد: برای حاصل شدن موفقیت در اجرای طرح « هر مسجد، یک خانه» در سراسر کشور لازم است مساجد با یکدیگر در ارتباط باشند و در رأس آنان ستادی مدیریتی برای ایجاد هماهنگی‌های لازم به منظور سازماندهی توزیع کمک‌های مردمی دریافت شده از سوی مساجد برای سیل‌زدگان وجود داشته باشد تا امور با مدیریت صحیح جلو رود.

انتهای پیام/78005*40

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com