کد خبر ۷۲۷۵۲ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۲

کشاورزان قمی نسبت به جلوگیری از سرمازدگی محصولات اقدام کنند

مدیرکل هواشناسی قم گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در روز سه شنبه هفته جاری، به کشاورزان این استان توصیه می شود اقدامات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات را در دستور کار داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مهران حیدری عصر شنبه در گفت و گویی، افزود: یک سامانه بارشی از روز دوشنبه هفته جاری قم را تحت تاثیر قرار می دهد که پس از عبور این سامانه، انتظار داریم کاهش محسوس دما را در سطح استان شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: این کاهش دما حدود پنج تا هفت درجه سانتیگراد است و احتمال رسیدن دمای مناطق مرتفع استان به صفر و یا حتی زیر صفر درجه سانتیگراد وجود دارد.
وی به کشاورزان توصیه کرد: با شیوه های مناسب و زیر نظر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، از سرمازدگی محصولات جلوگیری نمایند.
حیدری با تاکید بر آمادگی کشاورزان برای جلوگیری از یخ زدگی محصولات، گفت: توجه به دمای گلخانه ها، تنظیم دمای مرغداری ها و کندوهای زنبور عسل و نگهداری سیستم های آبیاری تحت فشار در مقابل سرما مورد تاکید است.

به گفته وی، آبیاری محصولات کشاورزی قبل از وقوع یخبندان نیز می تواند برای جلوگیری از سرمازدگی کمک کننده باشد.
وی افزود: کشاورزان می توانند برای دریافت آخرین اطلاعات جوی و توصیه های کشاورزی به وب سایت هواشناسی قم به آدرس http://www.ghommet.ir/ مراجعه نمایند.
مدیرکل هواشناسی قم همچنین در توضیح پیامدهای دیگر این سامانه، گفت: با ورود این سامانه بارشی، از اوایل وقت روز دوشنبه بارندگی آغاز می شود و با توجه به این که بارش های بهاری، رگباری است، این بارش ها باعث آبگرفتگی معابر خواهد شد.
وی افزود: روز سه شنبه به ویژه چهارشنبه هفته جاری صبح احتمال بارش برف در شمال غرب استان به ویژه در مناطقی مثل کهندان دور از انتظار نیست.
در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده ای، ۵۲ ایستگاه باران سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه ها را اندازه می گیرد، فعال است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com