کد خبر ۷۲۷۶۰ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵
برخورد راه و شهرسازی با متخلفان ساخت مسکن

دستور توقف 121 پروژه به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: هرگونه ساخت و ساز بدون رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی تخلف محسوب می شود و بر همین اساس در سال گذشته، دستور توقف 121 پروژه صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، هرگونه ساخت و ساز بدون رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی تخلف محسوب می شود و بر همین اساس در سال گذشته، دستور توقف 121 پروژه صادر شد.

اسماعیل اسدی در خصوص اقدام ها و عملکرد واحد نظارت عالیه(ماده 35) در سال 1397 و چشم انداز و برنامه های آن در سال 1398 اظهار داشت: در سال گذشته واحد نظارت عالیه از ساختمان های سطح شهر و استان قم بازدید مستمر به عمل آورده است.

وی افزود: از مجموع یک هزار و 525 پروانه صادر شده در سال 1397 تعداد 550 بازدید، توسط ناظرین عالیه این اداره کل انجام شده است.

اسدی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده ناظرین عالیه باید 25 درصد پروژه ها را بازدید نمایند که این رقم در حدود 381 بازدید می باشد اما در سال 1397، 550 بازدید معادل 36 درصد پروژه ها انجام شده است.

وی با اشاره به این که این بازدیدها در قم انجام شده است، تصریح کرد: در سال 1398 بازدید از 650 پروژه در سطح استان پیش بینی می شود.

 

***

آیت الله سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان قم نیز چندروز پیش در دیدار با مسئولان اداره‌کل بنیاد مسکن استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر انجام شد با تاکید بر اینکه کارهای مختلف در نظام اسلامی باید بر اساس موازین اسلامی دنبال شود، ابراز داشت: اگر افراد بخواهند با دخالت‌های خود موجب اجرای کارهای غیراسلامی شوند باید مقابل آن‌ها ایستادگی شود، همانند برخی ساخت و سازهایی که در شهرها انجام می‌شود اما مخالف با قانون است و مصلحت در آن شهر و مجموعه این نیست که چنین اقدامی صورت گیرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com