کد خبر ۷۲۷۸۰ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۹

جشن نیمه شعبان در قم ثبت ملی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، نود و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم دوشنبه شب در ساختمان شهید باکری برگزار شد.

عبدالله‌ جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از تلاش و همکاری همه جانبه مردم استان قم و مجموعه‌های مختلف این استان به ویژه مسجد مقدس جمکران در راستای برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان، حضور پرشور مردم از سراسر کشور و کشورهای مختلف در شهر کریمه اهل‌بیت(س) را توفیقی ارزنده برای خدمتگزاران این استان دانست و گفت: حضور پررنگ مردم و جوانان در خدمت‌رسانی به زائران مهدوی در نیمه شعبان و برپایی ایستگاه‌های صلواتی سرمایه ارزشمندی است که باید برای افزایش خدمت‌رسانی به زائران از این سرمایه به خوبی استفاده شود.

وی استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت جوانان در بخش‌های مختلف مدیریت شهری را ضروری برشمرد و افزود: استفاده از نیروی جوانان برای توسعه شهری در بخش‌های مختلف علمی، عمرانی، ورزشی، فرهنگی، مدیریتی و ... باید همواره مورد توجه و پیگیری مسؤولان استانی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اذعان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و تأمین کارت‌های شهروندی به مقدار مورد نیاز باید در راستای نهادینه کردن و توسعه دادن فرهنگ استفاده از کارت شهروندی برای استفاده از اتوبوس و مینی‌بوس در بین همشهریان اقدام کرد.

 

پارک 54000 خودرو در پارکینگ‌های اطراف جمکران در نیمه شعبان

روح الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به حجم زیاد زائران مهدوی در قم در نیمه شعبان عنوان کرد: باید به دنبال ملی کردن جشن نیمه شعبان در قم بود چرا که مدیریت استان قم به تنهایی توان تأمین هزینه‌های برگزاری این جشن را ندارد و باید ظرفیت‌های کشوری در این راستا به کار گرفته شود.

وی اضافه کرد: در طراحی بلوار پیامبر اعظم(ص)، یک خط اتوبوس پرسرعت پیش بینی شده که تا کنون اجرایی نشده است و باید این خط برای رفع ترافیک در ایام خاص به ویژه جشن‌های نیمه شعبان راه‌اندازی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم تملک بر زمین‌های اطراف مسجد مقدس جمکران برای ایجاد پارکینگ‌های دائمی، مکانیزه و مجهز را امری ضروری برشمرد و افزود: 130 هزار خودرو شخصی و 5 هزار دستگاه اتوبوس طی 12 ساعت در ایام نیمه شعبان وارد قم شد که از این تعداد 50 هزار خودرو شخصی و 4 هزار دستگاه اتوبوس در پارکینگ‌های ایجاد شده در اطراف مسجد مقدس جمکران پارک شد.

امراللهی بیان کرد: در ایام نیمه شعبان امسال برای جا به جایی رایگان زائران به مسجد جمکران و بالعکس تعداد خطوط اتوبوسرانی از پنج به هشت خط و تعداد اتوبوس‌های این خطوط نیز از 30 به 200 دستگاه اتوبوس افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تا کنون وعده‌ وزارت راه و شهرسازی در راستای واگذاری دو قطعه زمین به منظور ساماندهی سکونتگاه‌های غیر مجاز در قم محقق نشده است گفت: احیای بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر مجاز در صورتی که این دو قطعه زمین واگذار شود به سرعت صورت خواهد گرفت. 

حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه اذعان کرد: ثبت ملی جشن‌های نیمه شعبان در قم به عنوان یک طرح در دستور مدیران استان قرار گرفته است که اگر محقق شود برای برگزاری جشن نیمه شعبان بودجه‌های ملی تخصیص داده می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه‌هایی که در ایام نیمه شعبان مصرف شده است به صورت مستند ثبت و به منظور اخذ تصمیم‌گیری‌های لازم به مسؤولان کشوری ارائه شده است.

لایحه اخذ مجوز افزایش نرخ اتوبوس و مینی‌بوس‌های سازمان اتوبوسرانی در خطوط سطح شهر در سال 1398 با افزایش میانگین 19 درصدی از جمله لوایحی بود که نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت اعضای این شورا به ارسال این لایحه به کمیسیون تلفیق رای دادند.

انتهای پیام/78005/آ40

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com