کد خبر ۷۲۷۸۸ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم درپاسخ به خبرنگار خبرقم خبر داد:

رایزنی ها جهت راه اندازی مجدد آموزش بخش زنان برای دانشجویان پزشکی مرد در قم / تعهدی به دانشگاه آزاد نداریم

دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه راه اندازی مجدد واحد آموزشی زنان برای دانشجویان پزشکی مرد، ماموریت پیدا کرده که با حضرات آیات، رایزنی را شروع کند/ تعهدی به دانشگاه آزاد نداریم اما برای رفع مشکلات باهم همکاری داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، نشست خبری دکتر ابولفضل ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، ظهر امروز به مناسبت هفته سلامت در سالن شهید مطهری ساختمان اداری این دانشگاه واقع در خیابان ساحلی شهر قم برگزار شد.

 

دکتر ایرانی خواه در پاسخ به این سوال خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) پیرامون بحث آموزش پزشکی آقایان دانشجوی دانشگاه های سراسری و آزاد قم، که برخلاف رویه آموزشی مرسوم در دیگر دانشگاههای پزشکی کشور _چه در دوره اینترنی و چه استیجری_ واحد زنان را به دلایلی که عرف شهر قم خوانده می شود؛ نمیگذرانند و با توجه به این که اکثر این دانشجویان غیر بومی بوده و بعدها در دیگر مناطق من جمله جاهای محروم باید طرح خود را بگذرانند و مشغول به خدمت شوند؛ آیا این موضوع از لحاظ علمی باعث ضربه به پزشک فارغ التحصیل آینده نمی شود و اینکه بنا بر اصلاح این رویه است یا خیر، ابراز داشت:

"صحبتهای اولیه بازنگری این سیاست در وزارت بهداشت رقم خورده است و دانشگاه علوم پزشکی قم در این زمینه ماموریت پیدا کرده که با حضرات آیات، رایزنی را شروع کند. بنده مکلف شدم به دستور وزیر وقت _آقای دکتر هاشمی_ این بحث را شروع کنم. در دیدارهایی که در همین زمینه با حضرات آیات انجام شده؛ این عزیزان از ما یک سری آمار و ارقام خواستند ولی تا به این حال نظری در خصوص بازنگری در این موضوع نداده اند. مسایل اما شروع شده و شاید در تغییر در نظر این بزرگواران این مجوز را پیدا کنیم که مجدد رشته زنان را به صور خاصی برای آقایان هم انجام شود. در این راستا فعلا رشته زنان در حال حاضر برای آقایان در حد آموزش علم (تئوری) است و اما در بحث عمل فعلا فعالیت زیادی ندارند."

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به میزان تعامل این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی آزاد قم گفت: "اگرچه در این زمینه تعهدی نداریم ولی برای رفع مشکلات آزاد قم نیز در حال همکاری هستیم و بسیاری از دانشجویان این دانشگاه نیز با تعامل و تفاهم هایی که بین دو دانشگاه بوده در حال استفاده از فضاها و اساتید دانشگاههای ما هستند و متاسفانه از سال 65 که این دانشگاه در حال فعالیت است و  چند دوره فارغ التحصیل داده اما یک بیمارستان اختصاصی از خود ندارند و جسته گریخته از مراکز دولتی ما بهره می برند.

ما در راستای کمک، یک تفاهم نامه اولیه ای کردیم و در صورت راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین (ع) ما بنا داریم بیمارستان کودکان حضرت معصومه (س) را برای مدتی به بیمارستان شهید بهشتی جابه جا کنیم تا بیمارستان جامع کودکان افتتاح شود و قرار است بیمارستان حضرت معصومه (س) را به دانشگاه آزاد واگذار کنیم. البته این فعلا یک تفاهم است که در گروی راه اندازی بیمارستان امیرالمومنین (ع) و انتقال بخش کودکان به آنجاست."

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com