کد خبر ۷۲۷۹۷ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۲۲
در دیدار جمعی ازفرماندهان سپاه قم با مراجع عظام تقلیدمطرح شد؛

تاکید سپاه بر مسائل دینی رمز پیشرفت این ارگان نظامی است

در دیدار نماینده ولی‌فقیه و جمعی از فرماندهان سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با مراجع تقلید بر تمرکز سپاه بر مسائل دینی و انگیزه های معنوی این نهاد انقلابی تاکید شد چرا که این مسئله یکی از رمز های پیشرفت این ارگان نظامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (دوم اردیبهشت ماه 1358) و همچنین ایام سالروز ولادت باسعادت منجی عالم بشریت ارواحنا فداه و عجل الله تعالی فرجه الشریف فرصت مغتنمی بود تا جمعی از پرسنل و فرماندهان سپاه امام علی ابن ابی طالب علیه السلام قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کنند.


آیت‌الله مکارم‌شیرازی: تاکید سپاه بر مسائل دینی رمز پیشرفت این ارگان نظامی است 
یکی این این دیدارها در حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی انجام شد و معظم له حملات دشمنان به سپاه را نگران کننده ندانست و در عین حال تصریح کرد: این امر جای نگرانی ندارد چراکه بعد از این حملات و اتفاقات اخیر، اقبال عمومی مردم به سپاه پاسداران نسبت به قبل افزایش داشته است که این جای خوشحالی دارد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را همواره مورد توجه همه اقشار ملت خواند؛ چرا که تلاش و جهاد سپاهیان هر مقطع و عرصه ‌ای مانند جنگ با داعش و دفاع از حرم و همچنین دوران دفاع مقدس دیده شده است و نمی توان آن را انکار کرد.

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه این دیدار به اقدام اخیر خصمانه رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه در تروریستی خواندن این نهاد اشاره کرد و افزود: این اقدام اگرچه انجام شد ولی دیدیم که هیچ کجای دنیا این مسئله را نپذیرفت و با آمریکا علیه سپاه همراه نشد؛ چراکه عمل سپاه مُعرّف سپاه است و فرقی ندارد که دشمنان او را قبول داشته باشند یا نه.

آیت الله مکارم همچنین تمرکز سپاه بر مسائل دینی و انگیزه های معنوی را به عنوان رمز مهم پیشرفت این نهاد انقلابی خواستار شد؛ نکته ای که البته آیت الله نوری همدانی هم در دیدار سپاهیان با خود بر آن تأکید کرد.
ایشان در ادامه بر ضرورت بیان همراه با استناد نقش نیروهای مسلح برای نسلی که روزهای گذشته را ندیده اند تأکید کرد تا روشنگری ها ادامه داشته باشد.

آیت الله مکارم در پایان سخنان خود نیز دو نکته را مورد توجه قرار داد؛ یکی لزوم توجه بیشتر به بخش عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و دوم، ضرورت دعوت مردم با نیکی ها و پاکی ها با زبان عمل به جای زبان سخن.

آیت‌الله نوری همدانی: "معنویت" مهم‌ترین خصوصیت سپاه پاسداران است 
و اما دیگر دیدار جمعی از پرسنل و فرماندهان سپاه قم با آیت الله نوری همدانی بود که معظم له ضمن ضروری خواندن تمرکز بیشتر سپاه بر مسائل معنوی و دینی به ویژه تمسک به نماز شب، تهجّد و انس با ادعیه، نقش این نهاد انقلابی را در ایجاد امنیت در کشور یادآور شد و افزود: سپاه باید در برابر دشمن از موضع قدرت و اقتدار وارد شود.

بخش دیگر سخنان این مرجع عالیقدر درباره نقش یک فرمانده موفق در نیروهاس مسلح بود؛ فرمانده ای که به تعبیر آیت الله نوری همدانی باید نسبت به دین خدا خیرخواه، در برابر دشمنان مقتدر و در برابر ضعفا دل رحم باشد و البته آشنایی کامل هم به فنون و تاکتیک های جنگی و دفاعی داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: «فراموش نکنید که در دوران دفاع مقدس در کنار هر ایثارگر و مجاهد، یک سجاده وجود داشت و البته درباره خصوصیات یاران امام زمان(عج) نیز نقل شده که این افراد از عبادت کنندگان در شب هستند.»

 آیت‌الله سبحانی: سم‌پاشی‌های دشمن به نفع سپاه بوده و سبب وحدت بیشتر در جامعه می‌شود 
دیدار دیگر جمعی از اعضای سپاه قم در سالروز تأسیس سپاه با آیت الله سبحانی انجام شد که معظم له در آن اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه را سبب ایجاد وحدت مثال زدنی در کشور عنوان کرد و از این وحدت ایجاد شده ابراز خرسندی کرد.

معظم له همچنین تصریح کرد: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روز نخست تشکیل در ایران تا کنون در کل جامعه جایگاه خوبی داشته و از همان آغاز تا امروز در هر شرایطی مانند کمک و امدادرسانی به سیل زدگان، به خدمت در عرصه‌های مختلف جامعه پرداخته است. تلاش شبانه‌ روزی مجموعه سپاه پاسداران برای کشور و نگهبانی از امنیت کشور برای همگان روشن است و کسی که بخواهد منکر این خدمات و تلاش ‌های صادقانه شود نشان از بی‌عقلی او است، از همین رو بسیاری از کشورها حاضر به پذیرش اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه نشدند چرا که حقیقت سپاه کاملا روشن و واضح است.»

نکته دیگر و پایانی این دیدارها هم توصیه آیت الله سبحانی به فرماندهان سپاه برای توجه بیشتر به معیشت کارکنان رده های پایین تر بود: «فرماندهان رده بالای سپاه به زندگی آن دسته از کارکنان که در رده‌ های پایین‌ تر قرار دارند رسیدگی کنند چرا که آنها سختی ‌های زیادی را متحمل می ‌شوند؛ البته اگرچه کارکنان سپاه با ایمان و اعتقاد وارد این راه شده‌ اند؛ اما وظیفه این است که به آنان توجه بیشتری شود تا سختی‌ های زندگی ‌شان کمتر شود.»

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com