کد خبر ۷۲۷۹۸ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۲۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم:

فعالیت پزشکان طب سنتی در قم قانونمند شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به طرح تحول سلامت در کشور، گفت: نظام ارجاع الکترونیکی در قم از هفته آینده اجرایی می شود که گام بلندی در راستای ارائه خدمات بهتر درمانی در استان است.

پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، ابوالفضل ایرانی خواه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نیمه شعبان و برگزاری این جشن بین المللی در شهر قم، اظهار داشت: در نیمه شعبان امسال بسیار منسجم تر وکاملتر خدمات شایسته ای به زائران در مسجد مقدس جمکران داده شد.

وی ادامه داد: 160 بیمار اورژانسی در مسجد مقدس جمکران مداوا شدند و تنها 6 بیمار به مراکز خدماتی داخل شهر ارجاع داده شدند.

ایرانی خواه به حادثه سیل اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی معین استان های خوزستان، لرستان و همدان بود که اقدامات بسیار زیادی برای همراهی با سیل زدگان صورت گرفت.

وی ادامه داد: یک اتوبوس آمبولانس به استان خوزستان ارسال شد و به خدمت رسانی به سیل زدگان پرداختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره دسترسی عادلانه به سلامت اظهار داشت: مراقبت های اولیه بهداشتی و فرهنگ سازی در این زمینه نیاز امروز کشور است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی به وضعیت شهروندان قم در حوزه سلامت بیان داشت: در حال حاضر بالای 90 درصد از شهروندان قم پرونده سلامت دارند که به صورت مستمر می توان وضعیت سلامت استان را رصد کرد.

ایرانی خواه تاکید کرد: ثبت الکترونیک خدمات از هفته آینده در استان قم راه اندازی می شود به طوری که بیماران در همان شهری که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند پذیرش می شود و در صورت نیاز از همان مرکز درمانی به بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی در مرکز استان به صورت الکترونیک ارجاع داده می شود.

وی ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی در زمینه طب سنتی ورود پیدا کرده است و در واقع یکی از اولین دانشگاه هایی است که در این زمینه فعال بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: فردا پروانه فعالیت 30 نفر از پزشکان طب سنتی صادر می شود و در سطح شهر می توانند مطب تاسیس کنند و به مردم خدمات بدهند.

وی به برنامه های هفته سلامت اشاره کرد و گفت: دسترسی عادلانه به سلامت، مشارکت اجتماعی و سلامت، مراقبت های اولیه بهداشت، سلامت و حوادث بحرانی و سلامت و خانواده شعارهای شاخصی است که برای هفته سلامت اختصاص یافته و به تناسب هر یک از این شعارها برنامه های مختلفی در سطح استان اجرا شده و در روزهای آینده نیز اجرا خواهد شد.

ایرانی خواه به مصرف قلیان در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت: نقش دانشگاه علوم پزشکی اعلام عمومی در خصوص مضررات مصرف قلیان است و سایر نهادها مانند آموزش و پرورش نیز در این زمینه نقش زیادی دارند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com