کد خبر ۷۲۸۲۶ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۷

افزایش 12 درصدی زائران مسجد جمکران در نیمه شعبان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان امشب در صد و هفتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه نیمه شعبان نماد انسجام دستگاه‌ها، نهادهای و مجموعه‌های مردمی است، اظهار کرد: برگزاری مراسم نیمه شعبان به این باشکوهی جای تقدیر و تشکر از همه دست‌اندکاران و عاشقان به امام زمان(عج) دارد.

وی از برگزاری نشست آسیب‌شناسی مراسم نیمه شعبان با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در مسجد مقدس جمکران یاد و اضافه کرد: ما همواره باید نگاهی به کاستی‌ها و نواقص داشته باشیم هر چند برخی از این کاستی‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند و برخی از آن‌ها باید در دراز مدت رفع شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات مراسم نیمه شعبان و دیگر تجمعات استان قم در مناسبت‌های مختلف نبود پارکینگ است که امسال نیز این خلاء و نبود زیرساخت‌های ترافیکی مشکلاتی را برای زائران به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان امسال شاهد افزایش 12 درصدی جمعیت زائران مسجد جمکران بوده‌ایم، تصریح کرد: به صورت میانگین طی چهار سال گذشته سالانه جمعیت زائران نیمه شعبان 16 درصد افزایش داشته است.

رحیمیان ادامه داد: نیمه شعبان محدود به قم نمی‌شود بلکه یک مراسم ملی و فراملی است به همین علت همه نظام در این مراسم مسؤولیت دارند و این مراسم باید در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com