کد خبر ۷۲۸۲۸ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۱

حضور فعال‌ تشکل‌های مردمی پدیده‌های نیمه شعبان امسال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام والمسلمین یاسین حسین‌آبادی امشب در صد و هفتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به تشکیل کمیته‌های هشت‌گانه ویژه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: این کمیته‌ها نشست‌های مختلفی را با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف داشتند و توانستند برای اجرای برنامه‌های مختلف به هماهنگی و انسجام مورد نظر در سطح استانی برسند.

وی اضافه کرد: از روز جمعه 23 فروردین‌ماه تا یکشنبه اول اردیبهشت‌ماه 17 هزار و 960 پرس غذا برای مهمانان دعوت شده مسجد مقدس جمکران و 61 هزار و 600 پرس غذا برای خادمان مسجد مقدس تهیه شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: چایخانه‌های مسجد مقدس بالغ بر 20 هزار پذیرایی شام، 20 هزار صبحانه، 39 هزار بسته پذیرایی و بیش از یک میلیون نوشیدنی را در میان زائران توزیع کردند.

وی با اشاره به استقرار نانوایی‌هایی از شهرهای مختلف از جمله رفسنجان و کرمان در اطراف مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: بالغ بر 65 هزار پرس نان در ایام نیمه شعبان طبخ و میان زائران توزیع شد.

حسین‌آبادی با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی مختلفی با همکاری نهادهای مردمی در بلوار پیامبر اعظم(ص) و مسجد مقدس جمکران فعالیت داشتند، تصریح کرد: 197 هزار پرس غذای گرم و 200 هزار مورد پذیرایی مختلف در ایستگاه‌های صلواتی داخل مسجد مقدس در میان زائران توزیع شد.

وی ادامه داد: امسال در حوزه فرهنگی از 23 فروردین‌ماه تا دوم اردیبهشت‌ماه جشن‌های نیمه شعبان را در مسجد مقدس جمکران دنبال کردیم و در نقاط مختلف استان قم نیز برنامه‌های نیمه شعبانی مورد توجه قرار گرفته است.

حسین‌آبادی از ویزیت هفت هزار و 300 نفر بیمار به صورت رایگان در ایام نیمه شعبان یاد کرد و مطرح کرد: روزانه 82 هزار نفر در نماز جماعت مسجد مقدس جمکران حضور می‌یافتند که شکوه این نماز بسیار قابل توجه بود و در نماز جماعت صبح روز میلاد نیز 127 هزار نفر در نماز جماعت مسجد مقدس شرکت کردند.

وی گفت: حضور فعال‌تر تشکل‌های مردمی یکی از مهم‌ترین پدیده‌های نیمه شعبان امسال بود؛ نیمه شعبان امسال شاهد برپایی بیش از 150 ایستگاه صلواتی با چهار هزار خادم بودیم که 70 مورد از آن‌ها از سایر شهرهای ایران اسلامی در قم حضور یافته بودند و 750 هزار پرس غذای گرم و یک میلیون و 200 مورد پذیرایی را در میان زائران توزیع کردند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: حداقل مراجعات فرهنگی در مسجد مقدس جمکران به غیر از آمار شرکت‌کنندگان در مراسم‌ها، طی سه روز 110 هزار مورد بوده و طی این مدت چهار هزار کتاب در مسجد مطالعه شده است.

وی از تشکیل 87 کارگاه با موضوع‌های مهدوی و حضور بیش از هفت هزار نفر در مسجد مقدس جمکران یاد کرد و افزود: فعالیت بیش از 400 روحانی به‌منظور ارائه مشاوره در قالب شیفت‌های مختلف یکی از دستاوردهای فرهنگی نیمه شعبان امسال است.

انتهای پیام/78023*40

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com