کد خبر ۷۳۴۴۰ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم:

پنج هزار ویزیت رایگان توسط 15گروه جهادی بهداشت و درمان قم

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم با اشاره به اینکه پنج هزار ویزیت رایگان توسط 15گروه جهادی بهداشت و درمان قم انجام شده است، گفت: توسط بسیج سازندگی در سال جاری 200 نیروگاه خورشیدی کوچک در مناطق کم برخوردار استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سرهنگ پاسدار علی دستوری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی در سال گذشته ، اظهار داشت: بسیج سازندگی استان قم سال گذشته در بخش امور فنی و عمرانی 50 طرح با اعتباری بیش از 25 میلیارد ریال به صورت مشارکتی توسط این نهاد با مجموعه دستگاه های اجرایی استان انجام داد.

وی ادامه داد: این طرح ها شامل ساخت و بازسازی مسجد، اجرای طرح های آبرسانی، احداث و مرمت خانه عالم و محروم در مناطق روستایی، احداث مجموعه های ورزشی و فعالیت های عمرانی در مناطق حاشیه ای شهر همچون جدول گذاری و آسفالت و اصلاح معابر بوده است.

اجرای 514 طرح سازندگی طی سال جاری در استان قم
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم بااشاره به طرح های سازندگی در سال جاری، افزود: در سال جاری 514  طرح سازندگی با رویکرد طرح های زودبازده و عام المنفعه در این استان اجرا می شود و در همین رابطه کارگروه بسیج سازندگی استان به ریاست استاندار تشکیل و تعامل خوبی با مجموعه دستگاه های اجرایی برقرار شده است.
وی عنوان داشت: اجرای گسترده طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی، برقراری نمایشگاه های عرضه محصولات خانگی و اقتصاد مقاومتی، راه اندازی و حمایت از ایجاد کارگاه های زودبازده و ارائه تسهیلات خود اشتغالی توسط بسیج سازندگی قم موجب شکل گیری صدها فرصت های شغلی جدید در مجموعه استان شده است.

اجرای طرح ایران یار در قم
دستوری با اشاره به اجرای طرح ایران یار، گفت:  اجرای طرح ایران یار با هدف آشنایی اقشار مختلف مردم با موضوع کسب و کار در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد و برای کمک به خروج واحدهای تولید از وضعیت رکود تمام ظرفیت های خود را به کار خواهیم بست.

ایجاد 200 نیروگاه خورشیدی کوچک در مناطق کمتر برخوردار استان
وی بیان کرد: اجرای طرح جهاد روشنایی و ایجاد 200 نیروگاه خورشیدی کوچک در مناطق کمتر برخوردار استان را نیز با هدف ارتقا وضعیت معیشتی مردم بومی آن مناطق دنبال خواهیم کرد.
مسئول بسیج سازندگی قم خاطرنشان کرد: طرح همگام با کشاورز نیز با هدف افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری قم توسط کارشناسان بسیج سازندگی استان دنبال می شود.
وی ابراز داشت: برای ایجاد قطب های صنعتی در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی، مجوزهای لازم برای صنایع تبدیلی و تکمیلی در محصولات لبنی، پوشاک و گوهر تراشی گرفته شده و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

پنج هزار ویزیت رایگان توسط 15گروه جهادی بهداشت و درمان قم
دستوری بیان کرد: در عرصه بهداشت و درمان نیز بسیج سازندگی استان قم از 15 گروه جهادی فعال برخوردار است که تنها در سال گذشته بیش از پنج هزار ویزیت رایگان عمومی و تخصصی توسط این گروه ها انجام شده است.

فعالیت 165 گروه جهادی در مجموعه بسیج سازندگی قم
وی با اشاره به گروه های جهادی استان، افزود: اکنون 165 گروه جهادی در مجموعه بسیج سازندگی استان قم فعالیت می کنند که از این میان 15 گروه ویژه، 50 گروه فعال و بقیه در وضعیت عادی هستند که با ارائه آموزش های لازم، زمینه ارتقا آنان در دستور کار است.

تشکیل 50 گروه جهادی محله محور 
مسئول بسیج سازندگی با اشاره به گروه های جهادی محله محور، ابراز داشت: یکی از راهبردهای بسیج سازندگیاستان، تشکیل گروه های جهادی محله محور است که تاکنون 50 گروه در این رابطه تشکیل شده اند و اقداماتبرای تشکیل 200 گروه جهادی محله محور در قم ادامه دارد.

سال گذشته 132سری جهیزیه کامل به نیازمندان اهدا شد
وی بیان کرد: ارائه 132 سری جهیزیه کامل، هدیه یک هزار و 800 بسته لوازم التحریر و برگزاری 750 جشنتکلیف در مناطق کمتر برخوردار استان از جمله برنامه های فرهنگی و اجتماعی بسیج سازندگی قم در سالگذشته بود.


شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com