کد خبر ۷۳۴۵۹ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۷
آتشی که دشمن با شایعه بر خرمن بازار می زند؛

دشمنان با استفاده از فضای مجازی به دنبال التهاب آفرینی در بازار کشور هستند

شایعه به عنوان سلاح دشمن درجنگ اقتصادی همچون صاعقه ای سوزان برسر خرمن بازار فرود می آید و دامان آن را به آتش می کشد که برای مقابله با آن هیچ عاملی همچون افزایش اعتماد عمومی به ظرفیت های داخلی موثر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، این روزها برخی آگاهانه و یا از روز بی اطلاعی درقالب سرباز دشمن، به دنبال نشر شایعه وایجاد هیجانات کاذب در بازار کشور هستند و برایشان اهمیتی ندارد که با این کار مردم در تهیه مایحتاج خود با چه مشکل هایی مواجه می شوند.
این دسته افراد که در دام فریب دشمن گرفتار شدند، تنها منافع خود را می بینند و نمی اندیشند که اگر اقتصاد ملی بر اساس طمع کاری آنان تضعیف شود، جرقه آن دامن خودشان را نیز به آتش می کشد.
این در حالی است که اقشار مختلف مسئولین و مردم به دنبال مقابله با توطئه های اقتصادی دشمن هستند و کشور با عبور از چالش های دشوار ناشی از تحریم ها و شرایط خاص پس از خروج آمریکا از برجام طی 12 ماه گذشته، در حال حرکت به سمت شرایط پایدار است.
ترویج شایعات میان مردم از طریق فضای مجازی و سایر امکانات برای التهاب آفرینی در بازار، در شرایطی انجام می شود که بارها مسئولان اقتصادی بر توانایی ایران برای تولید و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تاکید کرده اند و همه ظرفیت های کشور در این راستا بسیج شده است.
همچنین کشور ما از ظرفیت های علمی و فناوری بسیار خوبی برخوردار است که با پشتیبانی آن می توان خطوط تولید کارخانجات داخلی را با وجود تحریم های ظالمانه و ندادن برخی لوازم مورد نیاز صنایع، سر پا نگه داشت و به همین دلیل باید گفت جنگ روانی دشمن برای ترس از تعطیلی کارخانه ها در ایران و نبود کالا در بازار هیچ گاه محقق نخواهد شد.
                                                                                                                   ***
فرماندار قم دراین رابطه گفت: تلاش دشمنان از جمله مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان برای ایجاد التهاب در بازار ایران به جایی نمی رسد و همه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در کشور تولید و توزیع می شود.
مرتضی حیدری بیان کرد: هدف دشمنان از التهاب افکنی در بازار، ایجاد اختلاف میان مردم و مسئولان نظام است و می خواهند از این راه برای کشور هزینه ایجاد کنند.
وی افزود: مردم به خوبی درجریان امور کشور هستند و می دانند آمریکا بعد از خروج از برجام، بخش اقتصادی ایران را مورد تهدید قرار داده است.
وی ادامه داد: استکبار جهانی با دانستن این نکته که با حمله نظامی قادر به شکست ملت ایران نیست مدت هاست جهت فعالیت های خود را تغییر داده و آن را در جنبه های اقتصادی دنبال می کند که تحریم شاخصه اصلی این توطئه است.
حیدری بااشاره به لزوم داشتن آرایش جنگی در برابر این تهاجم دشمن، ادامه داد: در داخل کشور هم افرادی طمع کار هستند که با احتکار و قاچاق اجناس آب به آسیاب دشمن می ریزند.
وی با بیان اقدامات دولت برای مقابله با این تهاجم اقتصادی، افزود: در کشور ما قیمت بسیاری از کالاهای اساسی برای منافع مردم پایین نگه داشته شده است که همین مساله موجب طمع برخی سودجویان می شود تا این کالاها را به کشورهای دیگر قاچاق کنند؛ به همین دلیل دولت با گسترش اقدامات خود برای مقابله با قاچاق کالاهای مورد نیاز مردم، به دنبال تعادل بخشی به قیمتها نیز است تا کشور را از توطئه اقتصادی دشمنان نجات دهد.
وی ادامه داد: به خاطر تلاش گسترده مسئولان و حمایت مردم، ایران امروز در زمینه های مختلف تولیدی و تامین مایحتاج اساسی کشور، شرایط مطلوبی دارد و دشمن نمی تواند به اهداف خود دست یابد.
فرماندار قم گفت: دشمنان با استفاده از فضای مجازی به دنبال التهاب آفرینی در بازار کشور هستند و می خواهند آرامش رااز جامعه ما بگیرند اما در این راه ناکام خواهند ماند چرا که همه نیازهای اساسی مردم امروز در بازار موجود است.
وی افزود: در این شرایط سخت جنگ اقتصادی اتحاد مردم با یکدیگر و همراهی آنان با مسئولان کشور بیش از هر عاملی می تواند موجب موفقیت نظام و شکست دشمنان باشد.
                                                                                                                   ***

پژوهشگر و مدرس اقتصاد مقاومتی درقم نیز پیرامون این موضوع گفت: ترساندن مردم از نبود کالا در بازار و تحریک آنان برای خرید بیش از نیاز، توطئه و ابزار دشمن در جنگ اقتصادی است.
اکبر ابدالی بیان کرد: مدت هاست رسانه های خارجی و شبکه های ماهواره ای وابسته به نظام استکبار در حال دنبال کردن خط فکری هستند که به موجب آن باید مردم ایران از شرایط اقتصادی پیش روی خود هراس داشته باشند.
وی افزود: به طور مداوم در این شبکه ها این گونه القا می شود که قرار است مشکلات اقتصادی بدتر شود و امکان وقوع جنگ وجود دارد تا با ایجاد ترس و دلهره در میان مردم، شرایط اقتصادی کشور را نابسامان کنند.
وی ادامه داد: البته این توطئه سال گذشته نیز از طرف رسانه های بیگانه با تمام توان دنبال شد و آنان سعی داشتند مردم را از آمدن قحطی و نبود کالا در بازار بترسانند که البته در رسیدن به اهداف خود شکست خوردند.
ابدالی گفت: در این میان متاسفانه برخی از رسانه های داخلی نیز ناآگاهانه به این توطئه دشمن دامن می زنند و رسانه های انقلابی و قدرتمند نظام نیز آنچنان که توقع هست، اطمینان بخشی لازم را به مردم ارائه نمی دهند.
وی بیان کرد: وضعیت اقتصادی امروز کشور نسبت به سال گذشته رو به بهبود است و ما بسیاری از مشکلاتی که دشمنان با ابزار تحریم برای کشور ایجاد کرده بودند را سپری کردیم و در حال عبور از این فضا و از بین بردن تاثیرگذاری تحریم ها هستیم که این مساله باید به خوبی برای مردم تبیین و به آنان اطمینان لازم داده شود.
وی ادامه داد: با کنترل فضای عملیات روانی دشمن و همچنین نظارت بیشتر بر روند تولید و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم در بازار کشور می توانیم تمام فشارهای موجود را خنثی و از شرایط تحریم برای ایجاد فرصت های جدید در اقتصاد ملی استفاده کنیم.
این کارشناس اقتصاد مقاومتی درقم گفت:بسیاری از صنایع ما درهمین شرایط تحریم با همت بیشتر توانسته اند کمبودهای بازار را جبران کنند و با افزایش سطح تولید محصولشان، میزان اشتغالزایی خود را نیز گسترش دهند.

                                                                                                                ***

رئیس دانشگاه صنعتی قم نیز در این رابطه گفت: توان تولید داخلی کشور قادر به پاسخگویی مایحتاج مردم است و بخش صنعت با همکاری مراکز دانشگاهی می تواند نیازهای بازار را تامین کند.
جلال رضایی نور ضمن تاکید بر این که مردم نگران تامین کالاهای مورد نیاز خود از بازار نباشند، افزود: توان صنعتی و علمی کشور در حد قابل قبولی قرار دارد و این دو بخش با همکاری یکدیگر می توانند محصولات مورد نیاز مردم را تولید و به بازار عرضه نمایند.
وی ادامه داد: همکاری متقابل صنعت و دانشگاه و اعتماد بیش از پیش این 2 نهاد به یکدیگر، موجب خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات صنعتی می شود و فشارهای اقتصادی دشمن نخواهد توانست خللی در روند تولید محصولات مورد نیاز مردم و عرضه آن در بازار داخلی ایجاد نماید.
رضایی نور گفت: بیان توانمندیهای علمی و صنعتی کشور برای مردم، مانع از تاثیرگذاری جنگ روانی دشمن و ایجاد التهابات کاذب در بازار داخلی می شود و اعتماد عمومی به سرمایه های ملی برای تولید محصولات مورد نیاز کشور را تقویت می کند.

                                                                                                                ***

یکی از پژوهشگران قمی نمونه کشور در این خصوص گفت: شرکت های دانش بنیان با بهره مندی از توانایی های علمی و فناوری برای رفع نیازهای بازار در بخش های مختلف آمادگی کامل دارند و می توانند نمونه داخلی کالاهای تحریم شده را تولید کنند.
علیرضا باباخان بیان کرد: حضور شرکت های دانش بنیان در عرصه های اقتصادی عاملی برای شکست فشار تحریم هاست و بیان دستاوردهای کشور در این زمینه علاوه بر مقابله با جنگ روانی دشمن، موجب افزایش اعتماد مردم به کارایی اقتصاد ملی و کنترل هیجانات رفتاری در بازار می شود.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم گفت: جوانان فعال در شرکت های دانش بنیان با رصد نیازهای کشور، راهکارهای رفع این نیازها را بررسی و بهترین راهکار را ارائه می دهند؛ برای نمونه اکنون که کشور با مشکل تامین گوشت قرمز مواجه است، گروهی از محققان جوان، در حال اصلاح ژن گوسفند ایرانی هستند که حداقل درهر زایمان دو قلو زایی داشته باشد و با این روش مشکل تامین گوشت قرمز کشور به زودی رفع خواهد شد.
وی با اشاره به این که دامنه فعالیت شرکت های دانش بنیان بسیار زیاد و متنوع است، ادامه داد: با توجه به سطح توانمندی شرکت های دانش بنیان، امروز صنایع خودروسازی و پتروشیمی های فعال در کشور نیز به سمت استفاده از ظرفیت این شرکت ها حرکت می کنند و با انعقاد قراردادهای کلان، به دنبال تولید محصولات و قطعات مورد نیاز خود از این طریق هستند.
باباخان گفت: این بدان معنا نیست که در اثر تحریم ها هیچ مشکلی در بازار کشور نخواهیم داشت بلکه بر این موضوع تاکید می کند که می توانیم این مشکلات را سپری کنیم و مساله غیرقابل حلی در مقابل خود نخواهیم داشت.

گزارش: سید محمد ابراهیم جنابان

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com