کد خبر ۷۳۴۶۵ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۸
با ارائه طرح آب‌شیرین‌کن خورشیدی؛

دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در مسابقه آما مقام دوم را کسب کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با طرح آب شیرین کن‌های خورشیدی مجهز به پمپ خلا، نانوذرات و انرژی زمین گرمایی در مسابقه طرح‌ها و ایده‌های آب، محیط زیست و انرژی (آما) پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف از میان ۵۰ طرح مقام دوم را کسب کردند.


مرکز نوآوری و فناوری آب، محیط زیست و انرژی (آما) با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه شریف، اولین رویداد تخصصی و چالش ‏محور در حوزه‌ آب، انرژی و محیط زیست را در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

در این رویداد، تیم چهار نفره دانشگاه صنعتی قم به سرپرستی مجید محمدی، عضو هیات علمی گروه مهندسی انرژی این دانشگاه، با ایده «آب شیرین کن خورشیدی مجهز به پمپ خلا و انرژی زمین گرمایی» در این رویداد شرکت کردند. این تیم پس از ارائه شفاهی طرح در مرکز نوآوری و فناوری آب، محیط‏ زیست و انرژی (آما) در حضور داوران مسابقه و شرکت کنندگان، موفق به کسب مقام دوم در میان ایده‌های برگزیده و حضور در مرحله‌ی پیش شتاب دهی دانشگاه شریف برای آموزش در دوره‌های کسب و کار ایده، جهت تکمیل جنبه اقتصادی وساخت طرح خود شدند.

رویداد مرکز نوآوری و فناوری آب، محیط ‏زیست و انرژی به صورت تخصصی و بر مبنای برخی از چالش‏‌های اساسی کشور از جمله چالش هوشمندسازی و بهینه سازی انرژی در ساختمان، چالش مدیریت، تفکیک و بازیافت پسماند، چالش پیک برق سرمایشی در تابستان و چالش مدیریت، تصفیه و بازگردانی آب‌های فرآیندی و پساب برگزار شده است.

این مسابقه برخلاف دیگر رویداد‌های استارت‏آپ ویکند موضوعات و زمینه‏‌های آن مشخص بوده است و تیم‏‌ها زمان دوماهه جهت شکل‏ دهی طرح و ایده خود و استفاده از آموزش ‏های اولیه در راستای توسعه کسب و کار در اختیار دارند.

در این رویداد سعی شده است، ذینفعان و تاثیرگذاران سطوح مختلف اکوسیستم کارآفرینی حوزه ‏‏های آب، محیط‏ زیست و انرژی در فرایند رویداد حضور داشته باشند. در این راستا، حضور نمایندگان سازمان ‏های مرتبط، صنایع بزرگ، متخصصین دانشگاهی و فعالین حوزه کسب و کار و سرمایه ‏گذاری مرتبط با این سه حوزه در اولویت قرار گرفته بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com