کد خبر ۷۳۵۰۶ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵

90 درصد تسهیلات گردشگری در قم جذب نشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حسین جزینی ظهر امروز در میزگرد تخصصی «آسیب‌شناسی عدم توسعه گردشگری استان» که در دفتر خبرگزاری تسنیم در قم برگزار شد، اظهار کرد:این موضوع که گردشگری محور توسعه استان بوده بر همگان روشن است ولی باید با برنامه‌ریزی اهداف مدنظر دست پیدا کنیم.

وی افزود: قم استانی ویژه‌ با شرایط خاصی است و باید نقشه راهی برای گردشگری داشته باشیم که متناسب با اقلیم قم باشد، در زمینه گردشگری نیاز به پیشرفت بوده و برای تحقق پیشرفت نیاز به زیرساخت‌های مناسب داریم.

رئیس انجمن صنفی مهمانپذیران قم تصریح کرد: باید آسیب‌شناسی شود که چرا بر اساس برنامه پنجم که قرار بود 20 هزار تخت در استان قم داشته باشیم ولی طبق آمار ارائه‌شده 12 هزار تخت وجود دارد.

جزینی با بیان اینکه میراث فرهنگی کشور توجه ویژه‌ای به موضوع گردشگری نداشته است، افزود: در استان قم نیز با توجه به اینکه اقامت به 12 ساعت نمی‌رسد این موضوع سبب شده سرمایه‌گذاران علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در این شهر نداشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری در زمینه گردشگری فعال بوده ولی این فعالیت به موازی‌سازی تبدیل‌شده است، اضافه کرد: باید آسیب‌شناسی شود در توسعه گردشگری کجا قرار داریم و چه اقدامی برای پیشرفت نیاز است.

رئیس انجمن صنفی مهمانپذیران قم ابراز کرد: توریست دارای ویژگی‌های خاص خود است و سازمان میراث فرهنگی که محور توسعه گردشگری است باید نسبت به جذب گردشگر در قم اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

جزینی با اشاره به لزوم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های مختلف در زمینه رونق تولید، یادآور شد: در زمینه آسیب‌شناسی اگر یک سازمان، اداره و بخش را مقصر بدانیم بی‌انصافی است، در زمینه سرمایه‌گذاری دارای موانعی هستیم که باید شناسی شده و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع باید آسیب‌شناسی شود که چرا مدت اقامت در قم بسیار کوتاه است و نیاز به ساختارهای مناسب برای افزایش آن هستیم، این موضوع که شهر مقدس قم فقط باید گردشگری مذهبی بوده درست نیست.

رئیس انجمن صنفی مهمانپذیران قم تصریح کرد: یکی از موانع ما انتصاب‌هایی است که در سازمان میراث فرهنگی وجود دارد، بخش دولتی توانایی فعالیت در زمینه گردشگری را ندارد و باید کل گردشگری و میراث به بخش خصوصی واگذار شود.

جزینی با تأکید بر لزوم همکاری شهرداری، اداره اوقاف، سازمان تبلیغات و سایر دستگاه‌ها برای رونق گردشگری در استان قم اضافه کرد: مسؤولان استان باید در زمینه گردشگری اتاق فکر ایجاد کرده و از ظرفیت هر شخصی که می‌توانند در این زمینه خدمت کند بهره‌مند شوند و مدیرانی که توانایی کار ندارند باید تغییر کنند.

رئیس انجمن صنفی مهمانپذیران قم تصریح کرد:230 میلیارد تومان برای رونق گردشگری در استان قم اختصاص پیدا کرد که از این مبلغ 200 میلیارد تومان برای گردشگری و 30 میلیارد تومان سرمایه در گردشگر بود که از این مبلغ 10 درصد هم جذب نشده است.

جزینی با بیان اینکه واحدهای اقامتی استان نیاز به بازسازی دارند، خاطرنشان کرد: در استان قم 57 هتل و هتل آپارتمان، 62 مهمان‌پذیر، 150 خانه‌های مسافر مجوز دار و حدود 800 خانه مسافر بدون مجوز و 13هزار و 700 تخت وجود دارد که در این زمینه 7 هزار تخت کمبود داریم.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com