کد خبر ۷۳۵۰۷ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۲
توصیه‌های محیط بان قمی به شهروندان

خطر بیخ گوش طبیعت / بیشتر از گذشته مراقب آتش باشیم

بارندگی کم سابقه در نیم قرن اخیر باعث شده طبیعت سرسبز تر از همیشه باشد اما این حجم از گیاهان در تابستان مثل باروت بسیار حساس و خطرساز هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، یک محیط بان قمی با انتشار فیلمی از طبیعت منطقه حفاظت شده «پلنگ دره» قم توصیه هایی را خطاب به شهروندان ابراز داشت.
احمد بحرانی که در شبکه های اجتماعی فعال است؛ در حساب عمومی اینستاگرام خود نوشت: "بارندگی کم سابقه در نیم قرن اخیر باعث شده طبیعت سرسبز تر از همیشه باشد اما این حجم از گیاهان در تابستان مثل باروت بسیار حساس و خطرساز هستند.
*لطفاً بیشتر از گذشته مراقب آتش باشیم.
*اگر سیگاری هستید مراقب ته سیگار خود باشید.
*ظروف شیشه ای را کنار جاده ها رها نکنید زیرا مثل ذره‌بین عمل می‌کنند و آتش می آفرینند.
*اگر برای پخت غذا یا چای آتش روشن کردید حتماً قبل از ترک محل از خاموش شدن آن مطمئن شوید و روی آن آب بریزید.
*با یک جرقۀ کوچک کل جنگل و مرتع خواهد سوخت و کنترل آن کار راحتی نیست."

فرمانده یگان محیط زیست نیز ابتدای همین ماه در نامه‌ای به مدیران کل حفاظت از محیط زیست استان‌ها برای حفاظت از طبیعت با توجه به افزایش چشمگیر نزولات جوی طی سال جاری و به تبع آن افزایش سطح پوشش گیاهی مراتع و دور ماندن از آتش سوزی‌های احتمالی با شروع فصل گرما نکاتی را خاطر نشان کرد تا مناطق تحت مدیریت سازمان از اتفاق‌های عمدی و غیر عمدی در امان باشند.
سرهنگ جمشید محبت خانی با اعلام شماره سامانه ۱۵۴۰ از عموم مردم خواست که آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها را با این شماره تلفن در جریان بگذارند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com