کد خبر ۷۳۵۶۱ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۳
هاله ابهام سرنوشت شهرک شیلاتی ماهیان زینتی در قم

ساخت نخستین شهرک شیلاتی ماهیان زینتی کشور، وعده ای که جهاد کشاورزی قم هر سال تکرار می کند

شهرک ماهیان تزیینی، پروژه‌ای که هرسال سخن از ساخت آن به میان می‌آید و حالا که نوبت به مدیرکل تازه منصوب شده سازمان جهاد کشاورزی رسیده که با این موضوع در رسانه‌ها مانور خبری دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، روز پنجشنبه (26اردیبهشت 98) از ساخت "شهرک شیلاتی ماهیان زینتی طغرود قم" به‌عنوان نخستین شهرک شیلاتی ماهیان زینتی کشور در قم خبر داد و اعلام کرد با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده؛ ساخت این پروژه در هفته جهاد سال جاری آغاز و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. خبری که خیلی زود به عنوان تیتر برخی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قم کار شد.
پروژه‌ای که از سال 95 به اینور، هر سال مردم وعده افتتاح و بهره برداری این شهرک را از زبان مسیولین سازمان جهاد کشاورزی قم می شنوند.

خرداد سال 95 بود که محمدرضا طلایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی در قم خبرداد و گفت: طرح توجیه فنی اقتصادی راه اندازی شهرک ماهیان زینتی تدوین شده و مجتمع طغرود را گزینه بسیاری مناسبی برای تولید، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی است.

وعده‌ای که تا دی ماه سال 96 خبری از آن نشد و این بار مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم بود که سخن از احداث نخستین شهرک پرورش ماهیان زینتی در قم آورد.
سید محمدرضا طاهری در همین خصوص اعلام کرد: "ایجاد شهرک ماهیان زینتی با مساعدت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، مدیریت شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور و استان قم است که با تکمیل مراحل مطالعات، به زودی عملیات اجرایی اولین شهرک تخصصی ماهیان زینتی استان با ظرفیت سالانه بیست میلیون قطعه و اشتغالزایی ۴۴۰ نفر مستقیم آغاز خواهد شد."

اما سرنوشت این وعده نیز در سال 96 به باد فراموشی سپرده شد تا اوایل تیر ماه سال 97، حسین حاجی رحیمی، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی قم، از آغاز ساخت شهرک ماهی‌های زینتی طغرود در همان ماه _یعنی تیر_ خبر داد و وعده داد این شهرک تا پایان همان سال در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.

حالا که نوبت به عباس پورمیدانی، مدیرکل تازه منصوب شده سازمان جهاد کشاورزی رسیده که با خبر "نخستین شهرک شیلاتی ماهیان زینتی کشور در قم" در رسانه‌ها مانور خبری دهد و  آیا این وعده نیز بر باد خواهد رفت یا خیر!


متاسفانه علیرغم دو روز انتظار جهت پاسخ گویی و پیگیری های صورت گرفته در این زمینه، پاسخ مشخصی از سوی این سازمان به ما داده نشده است و فعلا با پاسکاری مسئولیت پاسخگویی بین روابط عمومی سازمان و اداره شیلات مواجه هستیم.

جای سوال است که مدیرکل جدید چه تضمینی بابت افتتاح و بهره برداری از این پروژه در سال جاری می‌دهد و اگر قرار است پروسه ساخت این پروژه پابند کلیشه‌هایی همچون بودجه باشد؛ چرا هرسال سخن از ساخت به میان می آید!؟

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
محسن ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۵۵

قراربود تا پایان ۹۸ تکمیل بشه الوعده وفا؟؟؟؟؟

پاسخ