کد خبر ۷۳۶۱۰ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۴
سخنگوی اورژانس ۱۱۵ قم عنوان کرد؛

افتخار کشوری برای اورژانس هوایی استان قم

فراهانی گفت: اورژانس هوایی استان قم توانست در ارزیابی‌های کشوری صاحب دو مقام اول و سوم از نظر شاخص‌های مختلف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مهدی فراهانی سخنگوی اورژانس ۱۱۵ قم با اشاره به ارزیابی صورت گرفته توسط سازمان اورژانس کشور در خصوص فعالیت اورژانس هوایی گفت: اورژانس هوایی استان قم از بین ۳۹ دانشگاه و دانشکده که اورژانس هوایی دارند در سال گذشته، از نظر شاخص تعداد مصدومان و بیماران منتقل شده توسط بالگرد اورژانس هوایی موفق شد رتبه سوم را در کشور کسب کند.

وی عنوان کرد: بالگرد اورژانس هوایی استان قم در سال گذشته توانسته بود ۲۸۶ مصدوم و بیمار را به بیمارستان‌های سطح استان منتقل کند که اختلاف رتبه استان قم با استان دوم، فقط یک مصدوم کمتر بود.

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ قم بیان کرد: اورژانس هوایی استان قم همچنین توانست از نظر شاخص انتقال تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز رتبه اول را در کشور کسب کند که نشان دهنده اهمیت این پرواز‌ها بوده است.

فراهانی افزود: تمامی مصدومان و بیماران منتقل مربوط به حوادث رانندگی بوده اند و تنها ۱۵ نفر از ۲۸۶ نفر منتقل شده را بیماران غیرتصادفی تشکیل داده اند.

وی با بیان اینکه اورژانس هوایی استان قم از نظر شاخص تعداد پرواز، رتبه دهم را کسب کرد گفت: این موضوع نیز نشان می‌دهد که بالگرد اورژانس استان قم موفق شده با تعداد پرواز کمتر، این تعداد مصدوم را از سطح جاده‌های استان منتقل کند.

فراهانی تصریح کرد: بیشترین پرواز بالگرد اورژانس هوایی استان قم در سال گذشته مربوط به فروردین ماه با ۲۲ پرواز و کمترین پرواز نیز در آبان ماه با یک پرواز بوده است.

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ قم یادآورشد: میانگین پرواز‌های صورت گرفته منجر به انتقال حداقل ۲.۵ نفر مصدوم و بیمار شده است که طبق بررسی‌های صورت گرفته کمتر از ۱۰ نفر از مصدومان و بیماران منتقل شده فوت شده اند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com