کد خبر ۷۳۷۴۲ انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۳

جشن روزه اولی بیش از 3 هزار دختر در سراسر کشور برگزار شد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه هم‌اکنون هزار و 499 خانه نور در مساجد‌ کشور فعال است گفت: هم‌زمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) جشن روزه اولی بیش از 3 هزار دختر در مساجد و امامزاده‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  با اشاره به رویکرد ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: رویکرد ما خانواده‌مدار است و معتقدیم اگر قرار است در جامعه اتفاقی رخ دهد باید از نوجوانان شروع کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشن برای روزه اولی‌ها افزود: این جشن برای کودکان بسیار تأثیرگذار است، 20 سال قبل در یک جشن تکلیف اجرا داشتم، چندی پیش یکی از دانشجویان که در آن زمان تازه مکلف شده بود بنده را به خاطر آورد و گفت چادری که از آن زمان به سر کردم درنیاورده‌ام.

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه هم‌اکنون هزار و 499 خانه نور در مساجد  کشور فعال هستند، ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ماه مبارک رمضان به‌طور منسجم و هماهنگ در کل کشور، جشن سراسری روزه اولی‌ها را ویژه دختران و پسران عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌کند.

ارزانی گفت: هم‌زمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) بیش از 3 هزار دختری که به سن تکلیف رسیدند و نخستین سالی است که روزه می‌گیرند در مکان‌های عبادی و معنوی مانند مساجد و امامزاده‌ها گردهم جمع شدند و این روز را جشن گرفتند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد: ارتباط با اهل‌بیت(ع) و امامزاده‌ها و مساجد، فضای معنوی را در ذهن کودکان مجسم می‌کند و در ذهن باقی می‌ماند می‌توانیم در ایام اوقات فراغت از ظرفیت کودکان و نوجوانان مسجدی استفاده و زمینه انس آنان را با معارف اسلامی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 24 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور وجود دارد خاطرنشان‌ کرد: این کانون‌ها در ایام اوقات فراغت فعال هستند و برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند، شاخص برنامه ما برای کودکان و نوجوانان مسجدی، اوقات فراغت تابستان است که از اول تیرماه کلید می‌خورد و به مدت 50 روز ادامه دارد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com