کد خبر ۷۳۸۰۰ انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۹

فرماندار قم: وضعیت بدحجابی در قم بحرانی نیست

فرماندار قم گفت: وضعیت بدحجابی در قم بحرانی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مرتضی حیدری ظهر امروز در نشست راهکارهای توسعه و ترویج عفاف و حجاب به‌ویژه در ماه مبارک رمضان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه پیرو تذکر جدی امام‌جمعه قم آیت‌الله حسینی بوشهری مبنی بر حرمت‌شکنی ماه مبارک رمضان توسط برخی کسبه در سطح شهر قم که سبب خدشه‌دار شدن وجهه ‌ام‌القرای جهان اسلام شده و به‌منظور پیگیری موضوع و برخورد با حرمت‌شکنان این ماه تشکیل‌شده است.

فرماندار قم افزود: بعد از نماز جمعه هفته گذشته و طرح موضوع توسط امام‌جمعه ‌به این جمع‌بندی رسیدیم که هر یک از دستگاه‌های وظایف خاص خود را دارند که این وظایف به طرق مختلف ابلاغ‌شده است، همچنین هر یک از این دستگاه‌ها مواجهه با این پدیده را فراتر از قانون و وظیفه شرعی خود می‌دانند.

حیدری ادامه داد: اعتقاد بنده این بوده که این جلسه باید 15 روز قبل از ماه رمضان تشکیل می‌شد اما امیدواریم با وجود گذشت 15 روز از ماه رمضان بتوانیم جبران مافات کنیم.

حیدری با اشاره به رفتارهای مرموز و دوگانه و دسیسه افکنی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود همه این دسیسه‌ها 40 سال است که انقلاب اسلامی جلوی این دسیسه‌ها ایستاده و خم به ابرو نیاورده است، عموم مردم پشتیبان نظام اسلامی بوده و در بین دشمنان افراد خبیث و معاند وجود دارد که با توطئه‌های خود به دنبال در برابر هم قرار دادن مردم و مسئولان هستند.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد باید در مواجهه با منکرات در جامعه مقداری جدی‌تر عمل کنیم زیرا 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد که توأم با ایثار و جان‌فشانی عزیزان بسیاری بوده است، و اصلاً زیبنده نیست که بیاییم و در مورد رعایت نکردن حجاب در جامعه اسلامی سخن بگوییم، در دوره دوم انقلاب اسلامی باید ریشه مفاسد آرام‌آرام خشکیده شده و از بین برود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه شهر مقدس قم در میان سایر شهرها و استان‌ها اذعان کرد: وضعیت روزه‌خواری و عفاف و حجاب در قم بحرانی نیست، باید به یک جمع‌بندی در این رابطه برسیم تا نوع مواجه با چالش‌های موجود را با تدبیر حل کنیم.

حیدری مطرح کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر برای جمع‌بندی همه موارد گفته‌شده به وجود آمده است، باید این ستاد جمع‌بندی از وضعیت قم در زمینه عفاف و حجاب به مردم ارائه دهد و انتظار این است این ستاد در این زمینه جدی‌تر ورود کند.

فرماندار قم در پایان خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم دارای شرایط خاصی بوده و به دلیل زائرپذیر بودنش لازم است در مبادی ورودی شهر و در محل‌های منتهی به حرم مطهر محل‌هایی را برای افرادی که نمی‌توانند روزه‌بگیرند در نظر گرفته شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com