کد خبر ۷۳۸۳۵ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۸
مدیر گروه قرآن مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی عنوان کرد؛

رونمایی از بزرگترین پایگاه جامع قرآن کریم در قم

حجت الاسلام مرتضایی از برگزاری مراسم رونمایی از بزرگترین پایگاه جامع قرآن در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت الاسلام عزت الله مرتضایی مدیر گروه قرآن مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با بیان اینکه پایگاه جامع قرآن بزرگترین وب‌سایت قرآن‌پژوهی جهان اسلام به شمار می‌رود،گفت: این پایگاه جامع دارای بخش‌های مهمی مانند متن قرآن مجید با فهرست‌های گوناگون، ترجمه قرآن به اغلب زبان‌های خارجی، تفاسیر قرآن به زبان فارسی و عربی، دسته‌بندی احادیث تفسیری از تفاسیر روایی شیعی، اعراب قرآن، فرهنگ موضوعی و اعلام قرآن است.

مدیر پروژه پایگاه جامع قرآن کریم افزود: در بخش تفسیر پژوهی نیز حدود ۱۶۰۰ جلد تفسیر به زبان فارسی و عربی ارائه شده است. اطلاعاتی که در بخش ترتیل و ترجمه و تفسیر ارائه شده فقط برای فاز اول این پایگاه است و گام بعدی یعنی تا اواخر سال جاری تعداد ترجمه‌ها تا ۲۰۰ عنوان کتاب و تفاسیر هم از ۱۵۰۰ جلد به ۳۰۰۰ جلد ارتقاء خواهد یافت.

حجت الاسلام مرتضایی عنوان کرد: در این پایگاه بخشی درباره ترجمه‌های قرآن قرار داده شده است که در آن ۱۰۸ عنوان کتاب به ۲۷ زبان بین المللی ارائه شده که بیشترین ترجمه‌ها به زبان‌های فارسی، انگلیسی، روسی، آلمانی، فرانسوی، اردو و ... است.

وی گفت: سوره‌نامه، آیات مرتبط، آیات مشابه لفظی و تلاوت قرآن از سوی قاریان مشهور جهان اسلام از بخش‌های دیگر این پایگاه است و در آن صد‌ها دوره تفسیر و ترجمه قرآن و ... جای داده شده است.

حجت الاسلام مرتضایی یادآور شد: یکی از امکانات این وب‌سایت، امکان دسترسی به سایر پایگاه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری اسلامی است که این ارتباط دو جانبه بوده و از حیث محتوایی با هم در ارتباط هستند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با بخش‌های مختلف این پایگاه به نشانی quran.inoor.ir مراجعه کنند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com