کد خبر ۷۳۸۶۳ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۵۵

1۱ دستگاه متولی برگزاری طرح اوقات فراغت در قم‌ هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،، یونس عالی پور در دومین جلسه شورای آموزش و پروش استان قم  اظهار کرد: برای استان قم زیبنده نیست که دانش آموزی نتواند به خاطر عدم تمکن مالی در طرح اوقات فراغت شرکت کند.
وی تصریح کرد: اگر این دانش آموزان در این گونه طرح ها جذب نشوند به مسائل دیگری سوق پیدا خواهند کرد، باید این هدف را دنبال کنیم که افراد نیازمند را توانمند سازیم.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان این نکته که آموزش و پرورش اداره ای که است مورد اعتماد مردم است تاکید کرد: با مشارکت مردم می توان و به ویژه خیرین می توان این مشکل را حل کرد، ضمنا ۱۱ دستگاه متولی برگزاری طرح اوقات فراغت در استان هستند که باید با کمک یکدیگر به خوبی این طرح را اجرا کرد.
ویدر ادامه خاطرنشان کرد: تنها استانی هستیم که در بخش راهیان نور مشکل داریم؛ نگاه ما به راهیان نور باید یک نگاه سرمایه گذاری باشد، راهیان نور یک فضای تربیتی برای دانش آموزان است و اجرای آن از الزامات است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم نیز در این جلسه گفت: ۳۸ هزار دانش آموز در طرح اوقات فراغت تابستان ۹۷ شرکت کردند که نسبت به سال ۹۶، ۴ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش داشتیم.
وی یادآور شد: مهم ترین مشکل در این زمینه تعداد زیاد متقاضیان جهت شرکت در این طرح است که منابع مالی محدود آموزش و پرورش نمی تواند پاسخگوی نیاز همه دانش آموزان باشد به همین خاطر طرح اوقات فراغت امسال از خودیاری دانش آموزان تامین خواهد شد.
حمزه ای خاطرنشان کرد: با این اوصاف دانش آموزانی که شرایط مالی مناسب ندارند قادر به شرکت در طرح اوقات فراغت نیستند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com