کد خبر ۷۳۹۰۷ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۷

از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش قم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت:برای سال تحصیلی جدید نزدیک به دو هزار معلم در تمام مقاطع نیاز خواهیم داشت که این مسئله با به کارگیری معلمان حق التدریسی جبران خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت:بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان باید بدون کنکور وارد دانشگاه شوند که شاخص آن معدل کتبی پایه دوازدهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: تقریبا سه سال است که با کسری نیروی انسانی مواجه هستیم،سال گذشته بیش از هزار ردیف استخدامی گرفتیم و نزدیک به ۶۰۰ نفر دانشجو معلمان بودند که از پیش دانشگاهی به دانشگاه فرهنگیان (از طریق امتحان سازمان سنجش) راه پیدا کردند و بیش از ۴۰۰ نفر معلمان ماده ۲۸ هستند.

شیخ الاسلام بیان کرد:در دی ماه ۹۷ به خاطر حذف کنکور برنامه‌ای با عنوان کیفیت بخشی پایه دوازدهم جهت تقویت بنیه علمی دروس نهایی اجرا کردیم تا دانش آموزان معدل کتبی بالایی کسب کنند.

وی در ادامه افزود: تعداد دانش آموزان استان در مهر ۹۸، حدودا ۸ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند؛ سال گذشته ۲۵۵ هزار دانش آموز داشتیم و برای سال جدید پذیرش ۲۶۳ هزار دانش آموز را پیش بینی می‌کنیم.

شیخ الاسلام با بیان اینکه در طرح اوقات فراغت تابستان پیش رو بیش از ۱۰ رشته در موضوعات مختلف گنجانده شده است یادآورشد: ۱۱ ارگان متولی اجرای این طرح هستند که اگر همه ظرفیت‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهیم به توفیقات خوبی دست پیدا می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: در طول پنج سال گذشته بیش از ۳۶ شیفت مدرسه در پردیسان احداث کردیم و هنوز هم کمک خیرین و اعتبارات دولتی را بر مبنای نیاز و تراکم دانش آموزی به سمت پردیسان می‌بریم.

شیخ الاسلام تصریح کرد: ۸۷ درصد از مدارس مقطع ابتدایی، بیش از ۴۰ درصد از مدارس متوسطه اول و کمتر از ۱۰ درصد مدارس متوسطه دوم در دو شیفت برگزار می‌شوند.

وی کمبود فضای آموزشی، سرانه مدارس و نیروی انسانی را مهم‌ترین مشکلات این روز‌های آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد و افزود: برای سال تحصیلی جدید نزدیک به دو هزار معلم در تمام مقاطع نیاز خواهیم داشت که این مسئله با به کارگیری معلمان حق التدریسی جبران خواهد شد.

گفتنی است بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه فرهنگیان، پذیرش بخشی از نیرو‌های خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه وجود ندارد و مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از طریق دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه مشروط به گذراندن دوره یک ساله مهارت‌آموزی بلامانع است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com