کد خبر ۷۳۹۱۵ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۹
با حضور ۲۵ درصد واجدین شرایط؛

انتخابات شورای صنفی پردیس خواهران دانشگاه قم برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،خیرالله رهسپار فرد، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه قم گفت: انتخابات شورای صنفی دانشجویان پردیس خواهران با شرکت ۲۵ درصد کل واجدین شرایط، طبق ماده ۱۹شیوه نامه برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان، رسمیت پیدا کرد و یک نفر حائز آراء نصف بعلاوه یک گردید که در همان مرحله اول انتخاب شد.


رهسپارفرد افزود: مابقی اعضاء شورای صنفی خوهران در دور دوم انتخابات که در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار شد مطابق ماده ۱۹ بر اساس کسب اکثریت نسبی آرا شدند و در نتیجه شورای صنفی خواهران تشکیل شد و ابلاغیه آن‌ها صادر گردید و هم اکنون با دبیری سرکار خانم فروغ طوطی فعالیت خود را آغاز نموده است.

معاون دانشجویی دانشگاه قم بیان کرد: در بخش شورای صنفی برادارن در انتخابات مورخ ۱۰ اردیبهشت ۹۸ به دلیل عدم مشارکت حداقل ۲۵ درصد کل واجدین شرایط طبق ماده ۱۹ شیوه نامه شورای صنفی دانشجویان اساسا انتخابات رسمیت نیافت و در همین مرحله پایان یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تشکیل شورای صنفی، اصل انتخابات مجددا در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار گردید که خوشبختانه با شرکت پرشور دانشجویان مواجه شد و مشارکت حدود ۳۰ در صدی واجدین شرایط رسمیت پیدا کرد ولی هیچ یک از داوطلبان محترم نصف بعلاوه یک آراء ماخوذه را در مرحله اول کسب نکردند.

رهسپار فرد گفت: بنابراین بر اساس قانون، برای تعیین اعضای شورای صنفی برادران نیاز به برگزاری دور دوم انتخابات است که افراد راه یافته به این مرحله با اکثریت نسبی آراء انتخاب می‌شوند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com