کد خبر ۷۳۹۳۶ انتشار : ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۸
از سوی دادگستری قم:

ساختمان دانشگاه ادیان و مذاهب قم به فروش می‌رسد

از سوی دادگستری قم دانشگاه ادیان و مذاهب وابسته به حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابوالحسن نواب» به عنوان بزرگترین دانشگاه غیرانتفاعی کشور به رقم پایه ۲۳۹ میلیارد ۷۵۰ میلیون ریال به مزایده گذاشته شد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، طبق اعلام دادگستری استان قم، دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی وابسته به حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابوالحسن نواب» به دلیل بدهی به بانک ملی ایران، به مزایده گذاشته شد.
این گزارش حاکیست که این دانشگاه به جهت مشکلات مالی چند ماهی است که توانایی پرداخت حقوق کارمندان خود را ندارد و با مشکلات زیادی رو به رو شده و اخیرا به دلیل بدهی‌های خود به بانک ملی، دادگستری این ملک را به مزایده گذاشته است.

در پی نشر آگهی مزایده ساختمان این دانشگاه، ظهر دیروز مطلبی بدون اسم و با عنوان «بیانیه اساتید و دانش آموختگان دانشگاه ادیان و مذاهب پیرامون مزایده این دانشگاه توسط بانک ملی» در سایت شفقنا منتشر شد.
در بخشی از این بیانیه پس از تشریح فعالیت‌های علمی این دانشگاه آمده است: "بهانه حراج دانشگاهی که ارزش ملک آن 50 میلیارد تومان است بدهی بانکی 1 میلیاردی و بهره چند برابر شده آن اعلام شده است، که البته این میزان در برابر تاراج‌های بیت‌المال توسط دشمنان ملت، فرهنگ و تمامیت ارضی این سرزمین بسیار ناچیز است."

دانشگاه ادیان و مذاهب مرکزی آموزشی، پژوهشی است که در زمینهٔ ادیان و مذاهب  فعالیت می‌کند.
هسته اولیه دانشگاه ادیان و مذاهب در سال 74 به‌ عنوان مرکز تحقیقات ادیان و مذاهب در سه رشته ادیان ابراهیمی (مسیحیت، یهودیت)،‌ ادیان شرق (بودیسم، هندویسم،‌ خاور دور،‌ ایران باستان) و مذاهب اسلامی (مذاهب کلامی،‌ فرق و تصوف) آغاز به کار کرد.
در سال 1383 با تلاش و پیگیری مستمر سرفصل رشته‌های ادیان ابراهیمی، ادیان شرق و مذاهب اسلامی و فرق و تصوف تدوین و به وزارت علوم پیشنهاد شد و در شورای عالی گسترش وزارت علوم به تصویب رسید و در سال 1384 با عنوان مرکز آموزش عالی مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب،‌ نخستین گروه دانشجویی مشغول به تحصیل شدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com