کد خبر ۷۴۰۰۲ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۹
راهپیمایی روز جهانی قدس در پایتخت انقلاب

نه بزرگ مردم قم ‌به معامله قرن /حضور جوانان مقاومت از 100 کشور در راهپیمایی روز قدس قم + تصاویر و فیلم

همزمان با روز جهانی قدس، مردم قم با حضور باشکوه خود در راهپیمایی این روز بزرگ، یکصدا در محکومیت طرح سیاه معامله قرن، فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و فضای شهر را در دفاع از آرمان مقاومت مردم فلسطین حماسی ساختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، در روز جهانی قدس یکپارچه ندای مقاومت بود و مردم این شهر بار دیگر نشان دادند آرمان رهایی فلسطین را لحظه‌ای فراموش نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهند گردن کشان عالم در اجرای توطئه شوم معامله قرن موفق شوند.

مردم ولایتمدار قم با شرکت پرشور و باشکوه در راهپیمایی حماسه آفرین روز قدس، حمایت همه جانبه خود را از محور مقاومت برای شکست توطئه‌های مستکبران جهان به سرکردگی آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب اعلام کردند و جلوه‌هایی بی یاد ماندنی از اوج بلوغ سیاسی خود را به نمایش گذاشتند.

اقشار مختلف مردم قم از زن، مرد، کودک، جوان و کهن سال، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین، ساعت‌ها مانده به زمان رسمی آغاز راهپیمایی روز قدس به خیابان‌ها آمدند و با حضور پرتعداد خود علی رغم گرمی هوا و زبان روزه، آمادگی کامل خود برای دفاع از مظلومان این سرزمین مقدس را نشان دادند.

امروز همه مسیرهای اعلام شده برای راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر مقدس قم شاهد خیل عظیم عاشقانی بود که به فرمان تاریخی امام راحل لبیک گفتند و با قلبی پاک و امیدوار به رحمت الهی برای حمایت از جبهه مقاومت ندای «الله اکبر» سر دادند و آزادی کامل قدس شریف را از خداوند متعال طلب کردند.

مردم همیشه در صحنه قم، در راهپیمایی روز جهانی قدس، تصاویر امام راحل و رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله را به همراه پرچم بزرگ فلسطین و ایران در دست داشتند تا نشان دهند، این خط اتحاد ناگسستنی است و تا نابودی رژیم صهیونیستی راه مبارزه با قدرت ادامه دارد.

محور اصلی خواسته راهپیمایان قمی در شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» آشکار بود و آنان ریشه تمام ظلم‌های روا شده به مردم مظلوم فلسطین را از این ناحیه می‌دانستند که باید با مقاومت هر چه بیشتر در برابرشان ایستاد، به همین دلیل یکصدافریاد می‌زدند «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با مستکبر».

مسئولان و مردم قم در راهپیمایی امروز دوشادوش هم بودند و با انگیزه انقلابی شعار مقاومت سر می‌دادند، شعاری که از طریق رسانه‌های داخلی و بین المللی به سراسر جهان مخابره شد تا نشان دهد ساکنان ام القرای جهان اسلام، به هیچ وجه بر سر مساله فلسطین اهل سازش نیستند و متحد با یکدیگر مقاومت را تنها راه پیروزی جبهه حق می‌دانند.

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم قم برای شرکت در راهپیمایی روز چهانی قدس قبل از ساعت ۱۰ صبح با طی مسیرهای دهگانه خود را به میدان آستانه رساندند و از آنجا راهپیمایی بزرگ مردم ولایتمدار شهر کریمه اهل بیت (ع) تا مصلای قدس آغاز شد که با استقبال بی نظیر شرکت کنندگان همراه بود.
مردم قم امروز با شرکت پرشور در راهپیمایی روز قدس به همگان نشان دادند خواسته‌های شیطانی ترامپ و سایر سران استکبار با عنوان معامله قرن برای تضعیف جبهه مقاومت و آرمان رهایی قدس شریف با وجود هر گونه تهدید و توطئه ای هیچگاه محقق نخواهد شد و ملت ایران همواره پشتیبان جریان مقاومت و آزادی خواهی در منطقه و جهان است.

در راهپیمایی روز جهانی قدس، مراجع عظام تقلید، علما و روحانیون جلوتر از همه متحد و یکپارچه آمدند و نشان دادند در روزگار کنونی تنها راه مقابله با دشمنان مقاومت است و در آموزه‌های اسلامی تسلیم شدن در برابر مستکبران و سازش با آنان هیچ جایگاهی ندارد.

درکنار مردم همیشه در صحنه قم، تعداد زیادی از هموطنان و جمعیت قابل توجهی از اتباع سایر کشورها، در راهپیمایی روز جهانی قدس این شهر مقدس حضور داشتند و نشان دادند قم قلب تپنده امت اسلامی است که در مسیر دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان لحظه‌ای از حرکت باز نمی‌ایستد.
شرکت گسترده خانواده معظم شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی و مدافعان حرم که بسیاری از آنان با سختی فراوان و به وسیله ویلچر در این مراسم حاضر شده بودند، فضای معنوی خاصی را به راهپیمایی امروز مردم قم بخشیده بود.
دانش آموزان پرشور، دانشجویان آینده ساز، هنرمندان متعهد و ورزشکاران پرتوان که بسیاری از آنان با لباس‌های ورزشی در این مراسم بزرگ حاضر شده بودند و به اجرای برنامه‌های نمایشی همچون انجام حرکات رزمی پرداختند از جلوه‌های باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس بود که بیان می‌کرد آرمان رهایی قدس در میان همه نسل‌ها جاودان است.
در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس، مردم ولایتمدار قم با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «القدس لنا»، عزت و اقتدار جبهه مقاومت را فریاد زدند و اعلام کردند تا آخرین نفس در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و آزادی بیت المقدسایستاده اند.
مردم متدین و انقلابی قم با حمل دست نوشته‌ها، نمادهای عروسکی و پلاکاردهایی در محکوم کردن توطئه‌های آمریکا و اسرائیل غاصب علیه مردم مظلوم فلسطین بار دیگر خروش خود را به رخ دشمنان محور مقاومت کشاندند.
حضور بانوان در راهپیمایی امروز شهر مقدس قم بسیار باشکوه بود و آنان دوشادوش مردان باردیگر عمق وفاداری خود به آرمان‌های امام راحل و رهبرمعظم انقلاب را ثابت و با به همراه داشتن فرزندان خردسال خود ضمن همدردی با مادران فلسطینی تاکید کردند عشق و علاقه به قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را نسل به نسل به آیندگان انتقال می‌دهند.
در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس شهر مقدس قم، قشرهای مختلف مردم با در دست داشتن و بلند کردن پلاکاردهایی با محوریت تاکید بر مقاومت در برابر اسرائیل جنایتکار و سردادن شعارهایی همچون «اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است»، «ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده»، «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با اسرائیل»، «فریاد ملت ما، مرگ بر آمریکا» و «قدس قبله اول مسلمین است» و همچنین به آتش کشیدن پرچم آمریکا، اسرائیل و نمادهای عروسکی سران جنایتکار آن، خشم و انزجار خود را از رژیم سفاک و خونریز صهیونیستی نشان دادند.
همچنین راهپیمایی روز قدس در تمامی شهرها و روستاهای بخش‌های دستجرد، جعفریه، سلفچگان، کهک و مرکزی استان قم برگزار شد و مردم مؤمن و انقلابی، به خصوص جوانان در همه مناطق یادشده با مشت‌های گره کرده در این مراسم حضور داشتند.

امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نامیدند و از مردم خواستند در این روز همبستگی خود را در حمایت از مردم فلسطین به نمایش بگذارند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com