کد خبر ۷۴۰۰۷ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۳
خطیب نمازجمعه امروز قم:

پیام اصلی روز قدس نفی «معامله قرن» است/ تقدیر از حضور حماسی مردم

آیت‌الله اعرافی: پیام اصلی راهپیمایی روز قدس را نفی معامله قرن دانست و نسبت به اجرای تدریجی بخش‌هایی از هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به شهادت امام جمعه کازرون و دیگر شهدای روحانی اظهار کرد: روحانیت شیعه و حوزه‌های علمیه در کنار مردم خواهند بود و برای حفظ اسلام و آرمان‌های الهی مقاومت خواهند کرد و فشارها، تهدیدها و شهادت‌ها ما را از راه اسلام، دفاع از مردم و صیانت از عزت و عظمت دور نخواهد کرد.

وی با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: باید در پرتو فرهنگ رمضان آسیب‌های مخرب را از خود دور کرده و فضای قم باید فضای نورانی و منطبق بر ارزش‌های الهی و اسلامی باشد.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود پیام اصلی راهپیمایی روز قدس را نفی معامله قرن دانست و تصریح کرد: معامله قرن هنوز رسما اعلام نشده ولی بخش‌هایی از آن به تدریج رونمایی شده است.

وی رسمیت شناختن اسرائیل و تضعیف فلسطین، عادی سازی روابط با اسرائیل در کنفرانس‌های مختلف و لغو حق بازگشت فلسطینیان را از نشانه‌های اجرای تدریجی معامله قرن دانست و یادآور شد: الحاق نیمی از کرانه باختری به اسرائیل، الحاق بلندی‌های جولان، انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس، مهار جبهه مقاومت و قطع همه جریان‌ها از جبهه مقاومت از دیگر نشانه‌های اجرای معامله قرن است.

اعرافی قطع روابط سیاسی و اقتصادی دولت‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد و افزود: نفی همه اجزا معامله قرن و حمایت از جریان مقاومت از جمله اقداماتی است که باید از سوی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی دنبال شود.

وی با بیان اینکه تکلیف دولت‌های مزدور مشخص است ولی باید بقیه به صف مقاومت بپیوندند تا از شر دشمنان رهایی یابند تصریح کرد: ملت‌های مسلمان باید از دولت‌های خود نکات یاد شده را مطالبه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه ملت حضوری پرشورتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس داشته‌اند تاکید کرد: در شهر قم از 100 ملیت دنیا در این راهپیمایی حضور یافتند و امروز مردم مومن ایران اسلامی با وجود همه مشکلات به صحنه آمده‌اند تا به دولت‌های غارتگر بگویند ما ایستاده ایم و در این مسیر هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌‌ها و تهدید‌ها در اراده ملت تاثیری نداشته است، خاطرنشان کرد: از یک سو شاخ و شانه می‌کشید و از یک سو دم از مذاکره می‌زنید مذاکره با کسانی صورت می‌گیرد که جنایتکار و دروغگو نبوده و تحریم و تهدید نکنند.

امام جمعه قم تاکید کرد: ما در برابر تهدید و تحریم و عهد شکنی ایستادگی کرده و ملت به فضل الهی گام دوم انقلاب را استوارتر بر می‌دارد و در این مسیر به فضل الهی ثابت قدم خواهند ماند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com