کد خبر ۷۴۰۱۵ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۲
کارنامه درخشان شبکه نور در ماه مبارک رمضان

تجربه‌‌ای موفق‌ با «باز باران» در‌ سیمای استانی قم/ نگاهی نو و خلاق در جذب مخاطب

این برنامه در کمال سادگی و بی ادعایی و به دور از ظواهر مرسوم، تا حدود زیادی توانسته است رسالت خود را به انجام رساند و به قدر وسع، دل های مخاطبین را با خود پیوند بزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، ماه مبارک رمضان در طی قرون مختلف همواره به عنوان زمانی برای نشر معارف اسلامی توسط خطبا و ائمه ی جمعه و جماعات به حساب می آمده است. پس از پیروزی پر شکوه انقلاب اسلامی توجه به این ماه و تعلیمات معنوی آن بیش از پیش پررنگ شده و بدیهی است که علاوه بر منابر، رسانه های مختلف نیز به این مهم پرداخته اند. از میان رسانه هایی که وظیفه‌ی نشر این معارف را بر عهده داشته اند، تلویزیون _به عنوان پرمخاطب ترین رسانه‌ی جمعی کشور_ در این راستا نقش به سزایی را داشته است.

سال هاست که سریال های مختلف و برنامه های ترکیبی و گفتگو محور زیادی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای انتقال مفاهیم معنوی ماه مبارک رمضان ساخته شده است. در این میان برنامه هایی که در زمان افطار پخش می شوند از اقبال عمومی بیشتری برخوردار بوده اند.
مخاطبین زیادی از تمام قشرهای جامعه، هر روز بر سر سفره های افطار منتظر برنامه های گوناگونی هستند که از شبکه های مختلف پخش می شود. این برنامه ها نیز به نوبه ی خود توانسته اند انتظار مخاطبان خود را چه از لحاظ سرگرمی و چه از لحاظ معنوی براورده سازند.

اما در این سالیان، گاه برخی از این برنامه‌ها راه بیراهه را پیموده و با آسیب‌هایی همراه بوده اند. از معرفی چهره های ناصالح اجتماعی تا پرداختن به موضوعاتی که با ضرورت ها و فرهنگ اسلامی جامعه‌ی ما بیگانگی داشته است.
و این امر توجه بیشتر مسوولین و برنامه سازان را به جنبه ی آموزشی این برنامه ها گوش زد می کند. واضح است که هر برنامه‌ای که به فرهنگ اسلامی و انقلابی جامعه‌ی ما نزدیک تر باشد از طرف مخاطبین پذیرفته‌تر است و باید بیش از سایر برنامه ها مورد حمایت قرار گیرد تا مشی و روش آن به عنوان الگویی برای کارهای آتی سایر برنامه سازان قرار گیرد.

خوشبختانه در ماه مبارک امسال، در سیمای استانی قم برنامه ای تحت عنوان «باز باران» مهمان خانه‌های روزه داران قمی بود که از نظر پرداختن به فرهنگ اصیل اسلامی و دغدغه‌های روز مردم، نگاهی جدید به موضوعات هنری، ورزشی،‌ اقتصادی و جامعه شناسی استان، همچنین زنده نگه داشتن یاد شهدای مافع حرم موفق بوده است.
این برنامه با تهیه کنندگی آقای «حسین نطنزی» با تولید و پخش برنامه‌ با موضوعات متنوع و مجری‌گری توانمند «سید کاظم احمدزاده»، در کمال سادگی و بی ادعایی و به دور از ظواهر مرسوم، تا حدود زیادی توانسته است رسالت خود را به انجام رساند و به قدر وسع، دل های مخاطبین را با خود پیوند بزند.
امید آن می رود که رسانه ی ملی با بها دادن بیشتر به اینگونه برنامه ها راه را برای دلسوزان این عرصه باز کند و با قرار دادن اینگونه برنامه ها به عنوان برنامه های طراز، جهت گیری سایر برنامه سازان را نیز اصلاح و هماهنگ نماید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com